Gömmer sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hongi-kjelle
    • January 2014
    • 26

    Gömmer sig

    Hej !
    Jag har nyligen startat upp ett nytt akvarium på 250l.Har inte haft akvarium på ca. 10 år nu.Så påt igen.
    Tanken var att börja med Malawi.
    Jag har byggt 2 stenrösen som jag är väldigt nöjd med , så för en vecka sen så köpte jag 6 st. Hongi ca. 3-5 cm.
    Blev ju rätt tomt men startade där . Det var väl Ok med rörelse men inte mer så jag köpte 5st. till.Denna gång röd Zebra och hoppades på att det skulle bli lite liv i akvariet.
    Till det (roliga?) Alla 11 ligger och trycker i hålorna med få undantag men så fort jag släcker alla lysrör oavsett kväll eller dagtid så kommer alla fram och simmar som Tangayikatroffar i hela akvariet.
    Är detta unikt med Malawi ?
    Har haft alla möjliga slags fiskar i många år inkl. Tanganyika men aldrig sett detta fenomen tidigare.
    Är fullt medveten om att skaffa fler för att lösa problematiken att gömma sig men det här med lyset verkar sjukt för mig.Har 2 Aquarelle-rör och det räcker att jag tänder bara ett så ....... är alla borta.

    Tacksam om någon kan förklara detta annars så spolar jag ner fegisarna och skaffar Tanganyika igen !
Arbetssätt...