Hjälp, allt blir fel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenae
    • January 2014
    • 1

    Hjälp, allt blir fel!

    Allt blir fel så nu behöver jag hjälpatt rädda mina fiskar. För tjugo år sedan hade jag ett akvarie medglada och nöjda fiskar och några malar, växter som var gröna ochfina och inga alger och jag matade bara med flingfoder. I zoo affärenfick jag då råd och hjälp av en liten söt farbror.
    Mitt största misstag nu är att jaglitade på dom i zooaffären och trodde jag skulle lyckas lika branu.
    Karet har nu varit igång i 1 ½ månjag köpte ett nytt kar på 54 liter med pump, värmare och ljus,dansk sjösten till botten, 3 slöjstjärtar och 9 kardinal tetroroch 3 växter.
    Uppstarten gick bra men efter 1 månköpte jag en mal, den dog efter ett dygn, så köpte jag en nyveckan efter den var jätte pigg och såg glad ut, den dog efter 3dygn. Alla andra fiskar är pigga.
    Mina växter var fina i 3 veckor mendom blir bara sämre och mer bruna.
    Vad gör jag för fel?
    Vad ska jag köpa för nya växter?Måste alla växter ha gödning? I dag har min slöjstjärt fåttvita prickar på jälarna och far runt och stryker sig mot dom andra,leker han eller är han sjuk? Vågar jag köpa en ny mal och vad i såfall? Ska en mal ha speciellt foder?
    Jag har gjort precis som dom så i zoo affären men nu har jag läst massor på forumet och inser att det mesta har jag gjort fel.
Arbetssätt...