Kan jag utöka fiskpopulationen med 1st par av Apistogramma hongsloi!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Killis75
    • September 2013
    • 118

    Kan jag utöka fiskpopulationen med 1st par av Apistogramma hongsloi!!!

    Hej!

    Har idag ett akvarium som är på ca 105l, 80cm brett (kan ej h & d då jag sitter på jobb)!
    Inredningen i tanken innehåller ett par rötter(på ena sidan av tanken), stenar i olika storlekar, ganska mkt växter(både höga och låga, smala och tjocka) och en lerkruka!
    Så där finns ju gott om gömställen!!!!
    I tanken är där idag 2st Fjärilsciklider, 4st pansarmalar, 5st svarta fantom tetror och 1st otocinclus!

    Huvudattraktionen är mina fjärilsciklider och det "viktigaste" är att dom trivs!
    Tanken är att jag ska ha fler otocinclus och minska antalet pansarmalar!

    Så häromdan gick jag till en zoobutik ock blev väl smått förälskad i den röda dvärgcikliden (Apistogramma hongsloi)
    Kan jag skaffa mig 1st par av dessa i mitt akvarium eller är det dumt/för liten tank till dessa ciklider ihop?
    Har ju läst en del om dom och vet väl hur jag ska inreda tanken för bägges bästa!
    Jag vet oxå om att populationen inte ska bli för stor, men enligt Zoopets rek. ska det ju funka!
    Har även sett att i kommentarerna till Apistogramma hongsloi står det att dom funkar ihop, men jag vet då inte vilken storlek personen i fråga har på sitt Akvarium!

    Har försökt att beskriva mitt akvarium så gått det går och med vad jag kan komma på nu! men vill Ni veta mer så hojta gärna till!!!
    Ph och temp osv ligger inom alla ramar till fiskarna!

    Vad tror Ni kommer dom att trivas ihop eller kommer dom att ha ihjäl varandra???
    Akvariehuset på 112L
  • Ryskbompa
    • August 2012
    • 930

    #2
    Jag skulle inte lagt ner ett par apisto i den tanken, sen upplever jag det väldigt olika på hur "elaka" apistos är, mina macmasteri är supersnälla och mina Baenschi är skitelaka :P

    Lättare att hålla vattenvärdena bra med mindre fisklast och på så sätt få fjärilarna att överleva, finns säkert skit många som tycker att de skulle funka men inte jag

    Lösningen på ditt problem har jag: Köp ett till kar

    Kommentar

    • Killis75
      • September 2013
      • 118

      #3
      Ursprungligen postat av Ryskbompa
      Jag skulle inte lagt ner ett par apisto i den tanken, sen upplever jag det väldigt olika på hur "elaka" apistos är, mina macmasteri är supersnälla och mina Baenschi är skitelaka :P

      Lättare att hålla vattenvärdena bra med mindre fisklast och på så sätt få fjärilarna att överleva, finns säkert skit många som tycker att de skulle funka men inte jag

      Lösningen på ditt problem har jag: Köp ett till kar
      Tack! Var lite så jag tänkte:-(!!! Hade jag fått bestämma hade vi haft ett rum med olika kar, men....;-)!!!!
      det får bli en eller två otocs till!!!
      Akvariehuset på 112L

      Kommentar

      Arbetssätt...