Nybörjare med fluwal edge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kaffebarn
    • September 2013
    • 101

    Nybörjare med fluwal edge

    Jag är nybörjare och har ett fluwal edge 23liters akvarium.
    Jag tänkte starta en tråd där jag postar bilder och funderingar som jag har/får om allt möjligt runt detta med akvariet, är detta rätt plats för det? Har precis skickat in en anmälan om gold medlemskap i alla fall
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    hej o välkommen

    jag skulle nog startat en tråd i kategorin "projekt" istället isåfall. passar nog bättre där. ( fast samtidigt, det är ju ditt första akvarium och det heter ju denna kategorin med)

    äh
    låt vara kvar o ställ dina frågor o bilder här :P

    Kommentar

    • Kaffebarn
      • September 2013
      • 101

      #3
      Då kör jag vidare i denna, ska skriva lite mer om akvariets korta historia och försöka få in lite bilder i morgon.
      Hur gör man för att få in bilder förresten, har bilder på ett dropbox konto om man kan länka därifrån?

      Kan ju börja med att berätta att jag köpte detta akvarium för snart ett år sedan men utan nå speciella kunskaper så har det varit väldigt dåligt skött.
      Bytte vatten alldeles för sällan och hade för många fiskar i akvariet. När jag väl bytte vatten var det mycket alger så jag bytte allt vatten och gjorde rent allt grundligt, ingen bra idé har jag lärt mig nu. När jag nu under semestern fick nästan hela botten täckt av cyano så satte jag mig ner och läste på på detta forum bl.a. och ett par böcker.

      Men som sagt, imorgon skriver ja mer om dagsläget i "tanken". Nu har min sov app tjatat länge om att jag måste lägga mig för att få tillräckligt med sömn så får väll göra det så den lugnar ner sig

      Kommentar

      • MonkanS
        • December 2011
        • 861

        #4
        Vi gör alla våra misstag i starten. Det går säkert bättre denna gången när du är mera påläst. Då har du säkert också läst att en STOR portion tålamod är väldigt bra att ha..

        23 liter är väldigt litet. Inte så stort sortiment av varelser att välja på då. Jag har själv ett så litet kar där jag just nu har körsbärsräkor, endlers och sandsnäckor. Endlersen ska jag vartefter byta ut mot nån liten fin rasbora.
        Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

        Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

        Kommentar

        • Kaffebarn
          • September 2013
          • 101

          #5
          Har skapat en tråd i projekt ändå för detta

          Kommentar

          Arbetssätt...