720+375l frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas1985
    • July 2013
    • 1

    720+375l frågor

    Hejsan. Jag är nybörjare på denna front. Ska på fredag köpa ett 720 kar med endast circulations pump till (får med massor fisk 3 små lysramper och inredning) jag frågade personen i frågaom pump och fick till svar att han har haft fisk utan pump i 40 år. Råd från er tack vad jag behöver mer till detta kar. Sen undrar jag också vart man kan köpa pumpar tex fluval, lysrörsramp till 720 och sen täckglas plus det ni kan tänkas skriva om vad jag behöver köpa. Vet ej ännu vad jag vill ha i karet. Helst skulle jag vilja ha rockor men dom kostar ju 10000:- lr mer. Så funderar på malawi, stooora fiskar eller bara ett stilrent kar med några paroonhajar. Har också fixat ett 375 kar som stått under altan i 4 år så det lär behöva silikoneras om skulle ja tro? Det karet tänkte ja ha malawi i siktas de på iaf sry för vägg av text
    Mvh Nybörjaren
    Ps. Vart kollar man på nätet efter mer exotisk sötvattens fisk såsom rockor etc?
  • billy.g
    • February 2011
    • 45

    #2
    Klart du kan ha rockor men finns helt klart billigare rockor än för 10000:- du kan hitta dom från 1000:- och uppåt beroende på art och kön. Så tycker helt klart du ska satsa på det om du känner att du vill. Potamotrygon hystrix är en som varken är dyr lr blir så "hemskt" stor tycker själv dom är väldigt fina när dom blir lite större. Har själv ett par olika raser av rocker men letar efter en hysterix i storlek.

    Och in på filterfrågan så kan du köpa ett Fluval fx5/fx6 på cyberzoo.se för en rimlig peng Räcker gott till ett 720 om du inter överfyller det med fisk och sköter vattenbytena, täckglas går du in på närmsta glasmästeri och köper tycker jag

    Och sedan till vart du kan hitta info om rockor osv så är Rovfisk.se ett bra ställe på svenska och söka info och fråga på sen har du även monsterfishkeepers.com
    Senast redigerad av billy.g; 24 July 2013, 19:56.
    www.Rovfisk.se

    Kommentar

    Arbetssätt...