Fiskar i 180l akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mogge
    • June 2003
    • 10

    Fiskar i 180l akvarium

    Nu har jag precis köpt ett 180l akvarium och satt och funderade på vad för fiskar jag skulle ha i och hur många...
    Har ni några bra tips på vilka fiskar man kan tänkas ha i som inte är allt för krävande eller så... Med tanke på att jag är en nybörjare?
    Tack på förhand
  • AndreasN
    • July 2003
    • 2732

    #2
    Ancistrus, Pansarmal, Guppy, Platy, Svärdbärare, Guldfisk, Black Molly. Det är väl de klassiska nybörjarfiskarna och de flesta är färggranna också.
    540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Varför inte kolla in på artregistret - sök på fiskar med svårighetsgrad 1 och 2 så får du ett ganska stort urval.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Zuma
        • June 2003
        • 117

        #4
        Ja, eller köp BTN Akvarieguide i en zooaffär. En utmärkt bok för alla nybörjare. Innehåller massor med fiskbeskrivningar, dessutom allt annat du behöver veta. Finns förresten på bibblan också.
        530
        Altumscalarer
        Tuppkammsciklider
        Flaggciklider
        C Adolfi

        250
        Discus
        Kardinarltetror
        A cacatoides
        C Panda

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          #5
          Kör MASSOR med växter och lite tetror bara hehe...

          mvh/Glenn
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          • Inge Ting
            • July 2003
            • 239

            #6