Vilka fler fiskar kan jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jennie P
    • July 2013
    • 4

    Vilka fler fiskar kan jag ha?

    Hej har precis fått ett begagnat akvarium och det är mitt första. Vet inte riktigt hur många liter det är men det har måtten 96*43*40. Det finns en ancistrus, nio kilfläcksrasbora och en konstig svart o brun spräcklig fisk som förra ägaren sa att dess mamma var en guldfisk... Så vad jag undrar är vilka andra fiskar jag kan ha och ifall jag kan ha någon mer mal och om det måste vara samma sort då? Samt om det är något annat som man som nybörjare bör tänka på. Skulle verkligen uppskatta lite hjälp
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    #2
    Du har nog ca 165 liter. Kolla denna tråden: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287

    Finns väl massvis fisk som kan gå. Ett tips kolla affären vad du gillar o sen läs om dem på nätet.

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      #3
      Finns flera bra artiklar här på zoopet med, tex om skötsel; http://www.zoopet.com/index.php?opti...article&id=240
      och lite att tänka på när man ska köpa fisk; http://www.zoopet.com/index.php?opti...article&id=245
      Kan ju se om du kan ta en bild på den konstiga fisken så finns här säkert någon som kan hjälpa dig identifiera den
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • Jennie P
        • July 2013
        • 4

        #4
        Tack för era svar jag ska försöka ta en bra bild på den lilla "skummisen" så får vi se om någon vet vad det är

        Kommentar

        • Jennie P
          • July 2013
          • 4

          #5
          Hej jag lägger in en länk här till en bild på den lilla

          Kommentar

          • Dopply
            • December 2012
            • 485

            #6
            Jag skulle säga att det ser ut som en Platy i någon form..

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Det är en molly. Exakt vilken art är svårt att avgöra, kan vara en korsning. Den ser hur som helst ut att ha segelfensmolly i sig. En sak man kan vara 110% säker på, är att dess mamma inte är en guldfisk

              H*n kan i och för sig ha menat en guldfärgad odlingsform av molly, som är rätt vanlig nu för tiden.
              Senast redigerad av Shepard; 11 July 2013, 14:27.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                #8
                Sv: Vilka fler fiskar kan jag ha?

                Ja det är nån slags molly och fin var den

                Kommentar

                • Dopply
                  • December 2012
                  • 485

                  #9
                  Såklart det är en molly, segelfena, dalmatiner och säkert några flera..

                  Kommentar

                  • Jennie P
                    • July 2013
                    • 4

                    #10
                    Hej, tack det förklarar varför jag tyckte att den såg lite konstig ut tänkte ju på en guldfisk ok då har jag en lite bättre aning om hur den ska skötas.

                    Kommentar

                    • viktorbj
                      • April 2013
                      • 405

                      #11
                      Det är en segelfensmolly. med din beskrivning verkade det först som en teleskopfisk men med bilden så såg man att det var en vanlig segelfensmolly

                      Kommentar

                      Arbetssätt...