Tips på fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elin.ö
    • July 2013
    • 13

    Tips på fisk

    Tips för fisk man kan ha med guppy platy och black molly i ett 60 liter
  • Lucas6382
    • July 2013
    • 34

    #2
    Svärdbärare

    Kommentar

    • tazzrat

      • July 2012
      • 211

      #3
      Skulle nog säga att det inte får plats med så mycket mer om du har två levandefödare i ett 60-liters. De kommer att bli fler o du får nog fullt nog som det är. §;o)

      Edit: Missade att du hade platy också. Herre jistanes; tror absolut inte du ska stoppa ned en endaste liten firre till i det där! §:oO

      Kommentar

      • Elin.ö
        • July 2013
        • 13

        #4
        Det bli ju bara 6 fiskar !!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          De blir ganska snabbt fler. Jag skaffade fem indianplaty till mitt 100-liters för ett tag se´n, och de är inte fem längre
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Elin.ö
            • July 2013
            • 13

            #6
            Hahaha okej just nu har jag inte plats eller råd med ett större akvarie men tack för svaret men mina platy parar sig inte fattar inte för vill ha yngel

            Kommentar

            • liberty.)
              • July 2013
              • 198

              #7
              de räcker bra med 6 fiskar efter som dom kommer säkert att yngla senare hur länge har du haft fiskarna?

              Kommentar

              • tazzrat

                • July 2012
                • 211

                #8
                ÄR det alltså bara två av vardera sort? Jag kan tipsa om att man kan behöva fler honor till varje hane, särskilt i Guppy-fallet; hanarnas pilska jagande stressar honorna enormt.

                ...Och nu står ju inte någon av de där som stimfiskar i artbeskrivningarna, men jag vettefan om jag skulle ha någondera av dem allena; de brukar se klart nöjdare när de kan nojsa runt med lite gelikar. Fast som sagt så kanske jag är ute o cyklar där; någon annan kanske vet bättre om den saken.

                Kommentar

                Arbetssätt...