180 Fluval akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kazumi
    • June 2013
    • 8

    180 Fluval akvarie

    Hej jag är ny här på forumet, Jag har precis införskaffat ett 180 liters akvarie av Fluval och jag behöver lite hjälp. Jag har haft akvarie sen innan, ett 375 som sprak och har just nu ett 100 liters igång. Jag skulle vilja ha lite tips på vad jag kan fylla detta akvariet med.
    Det är en Fluval 205 pump med detta paketet som jag har införskaffat men jag ska kolla om min Fluval 406 passar till detta.
    (Det är borrat i botten för yterfilter)
    Jag vill ha ciklider i akvariet helst så stora som möjligt. Vill ha SA eller CA fiskar.
    Jag skulle vilja ha mer art akvarie än fisk soppa.

    Ge tips på allt möjligt ni kan tänka er stoppa ner i detta akvariet inom SA CA fiskar.
  • åheim
    • April 2006
    • 13130

    #2
    Din fluval 406 ska passa eftersom alla filterstorlekarna har samma dimension på gummimuffen på slangen även om själva slangen är olika.
    När det gäller fisk skulle jag köra på att par arter fina små tetror, de skulle bara få glida runt och vara snygga. Sen skulle jag ha en grupp Apistpgramma så man har lite roliga beteenden att förnöja sig med!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Kazumi
      • June 2013
      • 8

      #3
      Då tackar jag för den informationen till pump frågan. Jag tror jag ska köra den lilla pumpen i 100 liters akvariet för att få ingång lite makaroner sen kanske jag kör 205 i det lilla i framtiden måste dock köpa slang till den men det löser sig nog.

      Jag gillar din ide med fiskarna lite har neoner och 3 apisto hannar i det lilla akvariet, trodde det var 1+2 men hade fel så försöker bytta 2 hanar mot honor men inte fått något napp ännu.
      Ge gärna mer tips.

      Kommentar

      Arbetssätt...