Nitrivec

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MaryRead
    • March 2013
    • 16

    #16
    Tack då vet jag. Då kan jag skrota informationen jag läst mig till.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #17
      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
      Har du axelotlar lär du inte behöva nitrivec.. vad har du för filtrer? Nitrivec förutsätter ju att det finns nitrit.. du är medveten om varför du har köpt produkten va?
      Vad menar du med att nitrivec inte behövs om det gäller axolotl?
      Nitrivec förutsätter inte att det finns nitrit för att det ska vara verksamt. Det enda som förutsätts är att det produceras ammonium.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #18
        Ursprungligen postat av MaryRead
        Om du vill veta så har jag inte köpt det. Fick av en vän som har axolotl, ett litet "bra att ha paket" med bland annat nitrivec, växtgödning och teststickor.
        Hade frågat honom, men inte fått tag på honom nu. Antog att det skulle användas eftersom jag fick det.. Vad jag förstått så skulle de användas i nystarts akvarium som bakteriekultur som bryter ner bland annat nitrit å skadliga ämnen i vattnet. förstår inte riktigt vad du vill att jag ska svara ettfettbranamn..
        Du har helt rätt MaryRead, nitrivec är en bakteriekultur och det hjälper till med koloniseringen av viktiga stammar av nitrifieringsbakterier. Om du har i nitrivec efter att fisken kommit i spelar ingen roll!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • MaryRead
          • March 2013
          • 16

          #19
          Tack så mycket åheim. Skönt att veta att man inte är helt ute och cyklar!

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #20
            I ett 350l kar tror jag att den lilla matning som krävs för axelotlar gör alla tillsatser onödiga.. jag vänder mig inte mot ts utan den (oftast djuraffär) som hellre kränger 3 flaskor nitrivec än lär kunden vikten av att kunna sin filtrering.. det kanske är jättebra för nybörjare men om man nu ska flytta till frankrike kanske man ska planera att lära sig franska iställlet för att lita på google translate..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • MaryRead
              • March 2013
              • 16

              #21
              På din fråga angående filter, så har jag ett eheim ytterfilter 2217.

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #22
                Ok men det är ju super tror inte du kommer få några problem med vattenkvalitet.. stort kar, låg belastning och vettigt filter..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • MaryRead
                  • March 2013
                  • 16

                  #23
                  Åh va skönt att höra!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...