Guldfisk som verkar ha problem med ätandet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • glad.mamma
    • May 2013
    • 1

    Guldfisk som verkar ha problem med ätandet

    Jag har nyligen blivit med guldfisk. De verkade pigga och friska när jag fick dem. Men jag såg ganska snart attt den minsta av dem inte åt så bra. Den kommer till ytan för att äta mat men verkar inte få in maten i munnen, det är som att den inte kan suga till sig maten. Den är länge vid ytan och gapar men maten flyter för det mesta bort från den. Ett tag funderade jag på om den inte såg, men det verkar den göra.

    Fisken blev slöare och några dagar låg den nästan hela tiden på botten och gömde sig. Jag tog upp den en stund i en tillbringare och fyllde ytan med flingmat så den skulle ha bästa möjligheterna att få i sig mat. Har gjort så nu i 4 dagar och nu är den pigg igen. Simmar runt hela tiden. Jag har suttit och kollat när de får mat i akvariet och den här fisken får i sig 1-2 små kulor medans de andra äter och äter.

    Ska jag fortsätta ta upp den för att "matas"? Vad kan det vara för något som är fel?

    Jag tycker den är ganska mörk på båda sidor av "magen" och är mycket slankare än de andra, kan det vara därför den ser mörk ut på magen?

    Mycket tacksam om någon kan komma med några råd eller funderingar.
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    #2
    kan du visa en bild? hur stort är akvariet hur är nitrit värdet? hur är nitrat värdet?

    Kommentar

    Arbetssätt...