Litet akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Callenalle
    • December 2012
    • 3

    Litet akvarium

    Förslag på fiskar till ett litet rektangulärt 70 liters akvarium mottages! Vill inte att det ska se för ödsligtvut samtidigtvsom fiskarna måste ha det bra
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej och välkommen till zoopet!!

    Ödsligt är ju olika för olika människor, det jag tycker är överbefolkat kan andra tycka är halvfullt och det som jag kan känna är lagom kan andra tycka är för mycket fisk.

    Något du kan köra på är ett par leatacara ciklider (kolla bland artbekrivningarna), typ 20 kolglöds, kardinal eller neon tetra, kilfläcks eller drottning rasboran kan du också köra på.
    Kan köra på någon pansarmal om du vill kör på ett 10-tal.
    Som algätare kan du köra på den klassiska ancistrusen om du vill, jag skulle försökt med otocinclus som är känsligare men som också blir betydligt mindre.

    MVH// Patrik
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      #3
      Satsar man på ett gäng små (kanske 2-3cm) stimfiskar så får man plats med flera stycken av samma sort så trivs fiskarna bättre och det ser mindre ödsligt ut Har ju fått förslag på fina stimfiskar redan, speciellt drottningrasboran är en snygg lite mer aktiv sak. Ett till livligt förslag är kardinalfisk, brukar vara hyfsat lätt att få tag på med. Tar du mindre fiskar kan du ju ha tex amanoräkor med som är grymma på att hålla rent. Eller om det ändå blir för ödsligt så kan man ju skaffa zebrafiskar, tror inte det är möjligt att ha ett ödsligt kar om man har zebrafiskar i. Skulle la vara om man hade 2st i ett 500L då.
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • Callenalle
        • December 2012
        • 3

        #4
        Tack för tips, men det blir 310 liter nu istället!

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #5
          Då kan du köra på lite större fisk!
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          Arbetssätt...