Hamstern har ätit upp silikonet, hur göra för att täta akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skrotunge
    • April 2013
    • 4

    Hamstern har ätit upp silikonet, hur göra för att täta akvariet?

    Har ett fint 120 liters som min dotter för något år sedan tyvärr använde som hamsterbur under nån vecka. Nu när jag går i "starta upp akvarie-tankar" ser jag till min förskräckelse att råttan har ätit upp tätningen i hörnen på akvariet. Kan man fixa sånt? Funderar på om man ska skrapa bort den tätning man ser och täta med ny eller hur fungerar det? Tacksam för alla svar.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Antingen klabba med det själv, och du bör byta ut all silikon då. Annars är begagnatmarknaden stor när det gäller akvarium, och du kan säkert hitta något liknande till ett bra pris, som du slipper silikona om.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Skrotunge
      • April 2013
      • 4

      #3
      Jag försökte sälja det för att slippa hålla på, men det var ingen som nappade.

      Kommentar

      • Skrotunge
        • April 2013
        • 4

        #4
        Ah...Du menade kanske att jag ska köpa ett annat och kassera det jag har? Lite långa ledningar ibland...

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          Men påverkar det verkligen hållfastheten, det silicon som sitter mellan glasen är ju det som håller ihop akvariet och det sitter väl kvar...? Det här är bara mina funderingar alltså
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Jag förstår varför ingen köpte karet, har man haft gnagare i ett akvarium och sedan vill ha fisk i det är det ett par saker som är lite negativa. Dels så pissar dessa kreatur en del, och det luktar inte nyponros precis. Denna parfym sätter sig i silikonet, och risk finns att det kan vara svårt att få det helt rent om man inte gör något.
            Sedan gnager de ofta även där på silikonet, och med sämre hållfastighet/täthet som följd. För att inte snacka om rutorna, de brukar bli ganska repiga av gnagare, så jag förstår som sagt att ingen nappade på ditt erbjudande.

            Köp ett annat kar är min åsikt, så slipper du en hel del meck redan från början. Du får ett bra begagnat komplett kar för ganska små pengar numera...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Skrotunge
              • April 2013
              • 4

              #7
              Ursprungligen postat av ansjo
              Jag förstår varför ingen köpte karet, har man haft gnagare i ett akvarium och sedan vill ha fisk i det är det ett par saker som är lite negativa. Dels så pissar dessa kreatur en del, och det luktar inte nyponros precis. Denna parfym sätter sig i silikonet, och risk finns att det kan vara svårt att få det helt rent om man inte gör något.
              Sedan gnager de ofta även där på silikonet, och med sämre hållfastighet/täthet som följd. För att inte snacka om rutorna, de brukar bli ganska repiga av gnagare, så jag förstår som sagt att ingen nappade på ditt erbjudande.

              Köp ett annat kar är min åsikt, så slipper du en hel del meck redan från början. Du får ett bra begagnat komplett kar för ganska små pengar numera...

              Jag försökte sälja det med den informationen som du angav, att det funnits hamster i det och visade även bilder i annonsen på hur mycket/lite skador det var. Det var några gnagar "uppfödare" som hörde av sig, men det blev inget mer. Men du har nog rätt, jag kollar om det finns nåt begagnat och så behåller jag det här ifall dottern får fler infall och adopterar fler djur.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Det tror jag är en utomordentligt bra idé.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                Arbetssätt...