Att endast ha en fisk av en art

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nounours
    • September 2008
    • 48

    Att endast ha en fisk av en art

    Har rätt dålig koll, hur är det att endast ha t.ex. en hanne av apisto borelli eller annan apisto?

    Har idag ett par fjärilar, men vill ha någon mer apisto.. Men gärna en eller två sorter till men endast en hanne/hona av varje..

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Varför vill du bara ha en av varje - det är ju inte så kul för fiskarna och akvariet blir inte så snyggt om man har fisksoppa
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Ryskbompa
      • August 2012
      • 930

      #3
      Dom visar ju upp betydligt roligare beteende om man har ett par. Ser bättre ut i tanken också

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        Vad jag vet är det väl inte vetenskapligt belagt att det är snyggare eftersom det torde vara en bedömningsfråga.. har man dessutom inflytande (jag tittar på dig kjell) kanske man ska lägga till ett "tycker jag".. visserligen håller jag ju med i det här fallet.. verkligen inget illa ment dock..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • svea
          • February 2005
          • 2476

          #5
          Jag har en ensam hane Boliviansk fjäril. Hur är det med den, skulle den må bättre om den fick en tjej? Som det är nu, jagar han några av de andra. Inte mycket och inte jämt, men det ser inte så kul och normalt ut. Kan det bero på att han är ensam?

          Mina bilder
          Min zoon

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Man får ju se betydligt intressantare beteenden om man har ett par. Vet du att det är en hane du har? Nå´n av de andra du har kanske är av motsatt kön.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Dr.Dork
              • December 2012
              • 263

              #7
              Sv: Att endast ha en fisk av en art

              Kanske inte riktigt har med tråden att göra, men chansar!

              Jag har en ensam Ap. Cacatuoides hane. Vill köpa till två honor, men i djuraffären sa de att dessa beställs och säljs i par, så det ska tydligen vara väldigt svårt att få tag i bara honor, sant? :/

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ursprungligen postat av Dr.Dork
                Kanske inte riktigt har med tråden att göra, men chansar!

                Jag har en ensam Ap. Cacatuoides hane. Vill köpa till två honor, men i djuraffären sa de att dessa beställs och säljs i par, så det ska tydligen vara väldigt svårt att få tag i bara honor, sant? :/
                Beror på vilken butik du handlar i. En butik jag besöker ibland säljer dem bara i par, men den butik jag besöker oftast, säljer så många honor du vill ha, och som han har inne.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • svea
                  • February 2005
                  • 2476

                  #9
                  Ja, det är en hane helt säkert. Den han mest buffat och knuffat på är av honkön. Min nya Nyckehåls-hona, men hon verkar inte bry ser så mycket.
                  Är det troligt att han skulle sluta upp med dom där fasonerna om han fick en egen tjej? Hur funkar dom?
                  Senast redigerad av svea; 04 April 2013, 21:46.

                  Mina bilder
                  Min zoon

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Om han fick en hona, så skulle han nog börja ägna sig mer åt henne, än åt de andra fiskarna.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • svea
                      • February 2005
                      • 2476

                      #11
                      Japp! Jag skaffar en i morrn. Tack för svar.

                      Mina bilder
                      Min zoon

                      Kommentar

                      Arbetssätt...