Crystal Red

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael Amell
    • February 2013
    • 3

    Crystal Red

    Skaffade nyss ett litet akvarium och köpte då några crystal red. I början var de framme och sprang runt hela tiden men nu har de alla försvunnit in i roten och jag ser knappt röken av dem, är det vanligt att de går och gömmer sig eller är det ett tecken på att något är fel??
  • bengtarne
    • October 2010
    • 165

    #2
    Fråga inte mig. Köpte 20 CR för ca 2månader sen och nu är alla döda. Men när dom levde va dom iallafall orädda och aktiva

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Har inte Crystal men Amano. De gömmer sig i samband med att de byter skal. När skalet stelnat till kommer de fram igen. Är det bra vattenkvalité i karet? Du har inget annat djur som stör dem? Kanske har du för få? Hur många har du?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Rebah
        • January 2012
        • 410

        #4
        Har du bara räkorna i karet eller fiskar med? Om det är så att de undviker några andra invånare. De brukar undersöka hela karet, så kan hända att de hittat nåt att äta därinne men beror ju på hur länge de varit där. Kommer de fram när du ger mat?

        Edit: Tog lite för lång tid på mig att skriva ser jag nu
        "The trees move... do you not see it?"

        Kommentar

        • Mikael Amell
          • February 2013
          • 3

          #5
          Vattenkvaliteten är bra, har dalmatinermolly och dvärg gurami också. 5st räkor finns/fanns, vet ju inte hur många som är kvar där inne. Vi såg ett tomt skal här om dagen kanske beror på det då. Enda gången man ser dem ute är när man tänder på morgonen inte när de får mat inte...

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Tror de störs av fiskarna. Molly gillar väl också alger och vegetabiliskt. Då gissar jag att de håller sig undan dagtid och blir aktiva nattetid eller i gryningen.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mikael Amell
              • February 2013
              • 3

              #7
              Ok tack för svar vi får hoppas att de tittar ut lite mer ofta i framtiden!

              Kommentar

              • pikachu

                • December 2007
                • 1189

                #8
                Jag tror tyvärr inte att ni kommer att få se de mer i framtiden heller..

                Det kan i tillräkligt små akvarier räcka med tetror för att de ska trycka någonstans..
                PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                Kommentar

                Arbetssätt...