Finns det plats?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Takjei
    • August 2006
    • 12

    Finns det plats?

    Finns det plats för mer fisk i mitt akvarium? Akvariet är ett 112l som är bebott av 4 gurami, 6 corydoras panda och en antricus. Tänkte på otocinclus men vill ju inte det ska bli för trångt eller överbelastat.
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Vad är det för gurami du har?

    Ja, det går bra med att tillföra några otocinclusar..
    Du kan ju även ha i fler pandor om du vill..

    Du har inte funderat på någon tetra eller barb i akvariet som kan bebo en mittre delen av akvariet?
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Takjei
      • August 2006
      • 12

      #3
      De är marmorgurami ca 5 cm. Fler pandor blir nog rörigt, dem är inte särskilt lugna av sig utan stökar överallt. Guramina tar tillräckligt med plats i simytan så tänkte mer markbundna, för det är väl otocinclusarna? Gillar fjärilar med men är rädd att guramina ska bli argsinta.

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        I längden kan du inte ha marmor gurami i ett så litet akvarium, personligen så skulle jag aldrig ha dem i ett akvarium på under 200 liter..

        Guramierna och fjärilarna kommer nog att låta varandra vara, dock så lär fjärilarna gå på guramisarna när de leker men det är bara vad man kan förvänta sig..

        Corydoras är stimfiskar och trivs ju fler de är, men du gör ju som du vill..
        Ja, otociclusar är rättså botten orgenterade, men simmar även rätt ofta ute i det öppna..
        De vill också gärna vara några stycken..
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Takjei
          • August 2006
          • 12

          #5
          Tack för hjälpen.

          Jag får tänka vidare, som du sakt så kommer guramina växa till sig. Hoppas det inte går för fort

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Finns det plats?

            Det du behöver tänka på gällande Otocinclus är att de verkligen behöver alger eller vegetabilisk ersättningsföda. Har du för lite alger så blir det lätt hänt att de svälter. Då dör de lätt. Så magen ska helst se lite rund ut. Men en jättetrevligt art.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #7
              Får guramina bara bra med mat så kan de lätt komma upp i 10 cm på max ett halvår..

              De kan växa något förbluffande fort med rätt tillgång på mat och ändå ha nog med energi för att slåss med varandra..
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              Arbetssätt...