375 liter kärlek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PandaMannen
    • January 2013
    • 23

    375 liter kärlek

    Hejsan. Jag är ny här inne så håll i hattarna gott folk för nu börjar frågelådan.
    Vi köpte ett 19l till grabben när han fyllde 5 och jag hann knappt stjälpa i fiskarna förens de blev med yngel. Andra ronden va jag beredd och lyckades rädda 4 stycken och blev tvungen att starta upp 54l som jag hade för ett par år sedan då jag inte visste att man skulle byta vatten. Jaja nu har jag lite mer kött på gåpinnarna och undrar om det är svårt att få ordning i ett typ 375l. Och följdfråga vad ska man tänka på när man köper begagnat på typ blocket. Snacka om att bli biten när det radar upp sig fiskar och växter mossa h2o ph och vitapricksjukan. Sist men inte minst. Vilken kanonsida detta är. Oändligt med info känns det som. //Andreas
  • Ferengi
    • August 2008
    • 399

    #2
    Välkommen :-)

    Tror nog du finner ett 375liters enklare att få iordning på än ett 54l
    Gällande Blocket - tja, verkar det för billigt så finns det nog en anledning.
    Jag köpte ett Juwel Lido 120 liters på Blocket, kollade det noga först men priset (1500:-) var i paritet med akvariet.
    Så det var ett bra köp. Verkar dock i många fall att säljaren skall få tillbaka samma pengar som dom köpte det för eller att dom tror att fiskar som ingår höjer värdet. För mig är begagnat akvarie med fiskar ett stort NO-NO. Bara bökigt att bli av med dom eftersom det är väldigt sällan det är samma fiskar som du vill ha.

    Japp - Finns mycket att ta till sig här. Så läs, titta runt och ställ frågor

    Kommentar

    • simpson
      • July 2012
      • 666

      #3
      Ursprungligen postat av PandaMannen
      Hejsan. Jag är ny här inne så håll i hattarna gott folk för nu börjar frågelådan.
      Vi köpte ett 19l till grabben när han fyllde 5 och jag hann knappt stjälpa i fiskarna förens de blev med yngel. Andra ronden va jag beredd och lyckades rädda 4 stycken och blev tvungen att starta upp 54l som jag hade för ett par år sedan då jag inte visste att man skulle byta vatten. Jaja nu har jag lite mer kött på gåpinnarna och undrar om det är svårt att få ordning i ett typ 375l. Och följdfråga vad ska man tänka på när man köper begagnat på typ blocket. Snacka om att bli biten när det radar upp sig fiskar och växter mossa h2o ph och vitapricksjukan. Sist men inte minst. Vilken kanonsida detta är. Oändligt med info känns det som. //Andreas
      Ett större akvarium (som inte är helt toköverbefolkat) blir mest troligt lättare.

      OM du skulle missa ditt veckovattenbyte så blir det inte katastrof första dagen då det finns en större mängd vatten. Du kan lite mer fritt välja fiskar då många går att ha i ett sådant kar.

      Titta noga på skicket, tex repor. Se till att det är vattenfyllt när du tittar så det inte läcker. Att silikonet inte har börjat släppa någonstans etc.

      Kommentar

      Arbetssätt...