Mina fem min i rampljuset...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JiBe
    • November 2012
    • 135

    Mina fem min i rampljuset...

    Nu när jag blivit goldmedlem så är jag väl mer eller mindre tvungen till att lägga upp ett par bilder på mitt akvarium
    Det är ett Juwel Rio 180 som startades upp i tisdags, och i torsdags flyttade de första hyresgästerna in. De är två pansarmalar och två par svärdbärare som än så länge trivs som fisken i vattnet

    Men nog snackat och till bilderna istället:

    Vänster sida
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1846.jpg
Visningar: 1
Storlek: 153,5 KB
ID: 2183623

    Höger sida
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1847.jpg
Visningar: 1
Storlek: 155,1 KB
ID: 2183624

    och hela
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1848.jpg
Visningar: 1
Storlek: 114,4 KB
ID: 2183625

    Eftersom jag är mer eller mindre en nybörjare så har ni några tips angående inredningen så hojta gärna till!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jepp, ta den plantan som står i mitten som är röd undertill på bladen, och plantera den i en kruka och ställ i köksfönstret istället.
    Annars är det svårt att säga vad du ska göra i nuläget, vänta och se hur det ser ut om ett par månader när växterna tagit fart. Jag ser att du har både Limnophila sessiflora och Cabomba, och troligen kommer en av dessa inte att klara sig, och jag sätter en slant på Cabomban.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • JiBe
      • November 2012
      • 135

      #3
      Mina fem min i rampljuset...

      Bör mittenväxten bytas ut mot något annat bättre, eller har du bara sett att vi har lite dåligt med växter i fönstren hemma?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4