Hjälp!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elingirl
    • November 2012
    • 3

    Hjälp!!!!!

    Jag har ett akvarium på 50 liter. Jag startade upp det för ca 3 mån sen. Jag hade i en salt sten som de sa på djuraffären. Jag lät vattnet vara i ca 3-4 dagar innan jag släppte i fiskar. Jag köpte då 2 dalmatiner molly, 2 guppy honor, 2 guppy hannar o två platy. Dom mådde bra tills för någon vecka sen då först de två guppy honorna dog o sen hannarna. inom några dagar dog alla utom nu min mal o en orange platy. Jag har sett små vita larver som simmar runt som ja kollat här att det har blivit av överbliven mat och nu såg jag maskliknande på glaset som e i en klunga. Varför dör mina fiskar o vad e maskarna för något? Jag vill inte att mina fiskar ska dö!!!
  • elingirl
    • November 2012
    • 3

    #2
    Läste på ett annat inlägg att hon ger sina fiskar lite mat varannan dag.. ska dom inte ha mat 2 ggr per dag?

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13127

      #3
      Ursprungligen postat av elingirl
      Läste på ett annat inlägg att hon ger sina fiskar lite mat varannan dag.. ska dom inte ha mat 2 ggr per dag?
      Jag anser att man bör mata varje dag (gärna 2ggr), i lagom mängd! Vid uppstart matar man dock inte på det viset. Man kan hoppa över mat någon av veckans dagar om man vill. Att mata allt för sällan försvagar ju fisken och det är ju inte önsvärt. Det viktiga i det här är att ha ordentliga och effektiva filter, vattenbyte och rätt fiskar till volymen på karet. Då kan man utan problem mata som man ska och är man tvungen att snåla på maten för att inte få dålig kattenkvalité så kanska man ska se över just filter och vattenbyten eller kanske storleken på karet vs de fiskar man har!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • elingirl
        • November 2012
        • 3

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        Jag anser att man bör mata varje dag (gärna 2ggr), i lagom mängd! Vid uppstart matar man dock inte på det viset. Man kan hoppa över mat någon av veckans dagar om man vill. Att mata allt för sällan försvagar ju fisken och det är ju inte önsvärt. Det viktiga i det här är att ha ordentliga och effektiva filter, vattenbyte och rätt fiskar till volymen på karet. Då kan man utan problem mata som man ska och är man tvungen att snåla på maten för att inte få dålig kattenkvalité så kanska man ska se över just filter och vattenbyten eller kanske storleken på karet vs de fiskar man har!
        Jag har bara pump m filter i måste man ha både filter separat o pump?

        Kommentar

        Arbetssätt...