Mal och silverhaj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malttala
    • July 2003
    • 16

    Mal och silverhaj

    Jag har en Silverhaj och en Mal en Glyptoperichtys Gibbiceps de är ca. 15-18 cm långa. Köpte dom för 500.- inkl. akvarium..Det måste varit billigt eller?? Jag har köpt till guramis 5 st. Jag undra hur mycket mat dom kräver nu?
    Jag matar med frysta mygglarver...kan man ge dom något annat??? är nybörjare!! Tack för svar!!
    craftan
  • Morpheus
    • February 2003
    • 673

    #2

    Köpte dom för 500.- inkl. akvarium..Det måste varit billigt eller??
    Det beror på hur stort akvariet är, men det låter billigt tycker jag

    Jag undra hur mycket mat dom kräver nu?
    Pröva dig fram med matningen. De ska hinna äta upp allt du ger dem inom en 2-3 minutersperiod.

    Jag matar med frysta mygglarver...kan man ge dom något annat???
    Vilken sort då? om du matar med röda så ska du vara försiktigt och inte mata för mycket med röda, fiskarnas magar mår inte så bra om man bara ger dem röda mygglarver. Du kan också ge dem flingfoder för att variera dieten. Jag ger mina tinade ärtor. Kläm fram ärthalvorna innan du lägger i dem i akvariet. Varierad kost gör att dina fiskar mår bra
    Mvh Anders

    Kommentar

    • malttala
      • July 2003
      • 16

      #3
      Tack!! Jag har ett 110 l akvarium ..det ska räcka..fisken anpassar sig sa dom??? Jag ska pröva med ärtor.. tack för tipsen!
      craftan

      Kommentar

      • Peter1904
        • February 2003
        • 1079

        #4
        Ursprungligen skickat av malttala
        Tack!! Jag har ett 110 l akvarium ..det ska räcka..fisken anpassar sig sa dom??? Jag ska pröva med ärtor.. tack för tipsen!
        110 liter är defenitivt för litet för gibby och silverhaj.

        Kommentar

        • Daniel Odell
          • November 2002
          • 1595

          #5
          fisken anpassar sig bullshit, avancerat djurplågeri. Stryk ska dom ha. rakt av bah.
          fish r friend

          Kommentar

          • malttala
            • July 2003
            • 16

            #6
            Ska skaffa ett större akvarium! Hur stort?
            craftan

            Kommentar

            • Peter1904
              • February 2003
              • 1079

              #7
              Silverhajen kan bli drygt 30 cm och gibbin nästan 50 tror jag. För att dom ska kunna simma någorlunda obehindrat så bör man nog upp i ett 540 eller 720 kar.

              Kommentar

              • JR
                • April 2003
                • 2112

                #8
                De växer väl inte så himla fort nån av dem, men 110 liter låter lite litet för den storleken dom är i nu..
                försök hitta nåt som är åtminstonde 150 cm långt, men gärna så stort som du har råd & plats för =)
                jag hade ett par silverhajar på 15-16 cm i mitt 160 liters (100 cm långt) & de såg groteskt stora ut så jag lämnade tillbaka dem efter 2 veckor typ...får bli en större burk först!
                står ju här på zoopet att silverhajen inte blir mycket mer än 20-25 cm i akvarium... men det är rätt stort det med =)
                --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
                http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

                Kommentar

                Arbetssätt...