Hittade mycket konstigt djur i mitt 54l guppy burk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hoffe89
    • August 2012
    • 1

    Hittade mycket konstigt djur i mitt 54l guppy burk

    God dag Zoopet idag när jag städade och rensade bort lite överflödiga växter ur mitt 54l guppy akvarium så fick jag upp ett mycket märkligt djur och jag vänder mig till Zoopets bottenlösa kunskap och akvarier och dess innehål för att få svar på vad det är för djur och hur jag ska reagera på dess förekomst, jag har bara fått upp ett exemplar och har inte sett något liknande tidigare, jag bifogar bild och skall tilläggas att stjärten på djuret är borta efter en halvdan avlivning med en kniv djuret var ca2-4 cm långt, och grönt.

    MVH / Kristoffer

  • GulaHuset
    • September 2012
    • 65

    #2
    Jag tycker att du ska mejla bilden till Naturhistoriska Riksmuseet. De finns på facebook också.

    /Anna-Maria
    Vi är en familj med ett akvarium startat i september 2012, vilket betyder att vi är noviser hela bunten. I familjen finns tre barn: en akvarieintresserad son (9 år) , en djurälskande pälsdjursallergisk dotter (7 år) och en akvarietittande dotter (2 år). Och ett 96-liters sällskapsakvarium där våra husdjur bor.

    Kommentar

    • david87
      • June 2005
      • 710

      #3
      Ser ju ut som någon slags slandlarv tycker jag http://www.google.se/imgres?um=1&hl=...76&tx=82&ty=62

      Kommentar

      • SCB
        • November 2011
        • 134

        #4
        Ser ut som en sländlarv..
        //Olof
        230 L "SA" 112 L sällskap, 60 L Sällskap och 54 L som väntar på rätt tema.

        Kommentar

        • MonkanS
          • December 2011
          • 861

          #5
          Ja, helt klart en sländlarv. Förmodligen dagslända. De är rovdjur, äter små yngel. Så det var nog bra att du tog bort den.
          Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

          Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

          Kommentar

          Arbetssätt...