Inflyttningsfest

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GulaHuset
    • September 2012
    • 65

    Inflyttningsfest

    Igår flyttade de in. Våra två första mollysar. Hanen (döpt till Bärgarn Blixten) är ganska orange och honan (döpt till Molly Blinkers) är lite mer gulspräcklig. Vi har ingen aning om vad de egentligen är för mollysar, men fina är de. Vi hade pratat om att de säkert genast skulle simma och gömma sig bland växterna, men så betedde de sig inte alls. I stället höll de sig tätt ihop och låg och tryckte vid vattenytan hela kvällen. Uder natten verkar de ha bekantat sig lite med akvariet och vågar idag simma mer på egen hand, fast just nu ligger båda och trycker i "skogen". I morgon ska de få sällskap av en silvermolly/vit molly vid namn Holley Blinkers. Hon kunde inte få följa med hem igår eftersom de hade dem i ny-i-affären-karantän tills idag.
    Vi är en familj med ett akvarium startat i september 2012, vilket betyder att vi är noviser hela bunten. I familjen finns tre barn: en akvarieintresserad son (9 år) , en djurälskande pälsdjursallergisk dotter (7 år) och en akvarietittande dotter (2 år). Och ett 96-liters sällskapsakvarium där våra husdjur bor.
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #2
    Jo det var väl trevligt det där, men festen då, när blir den?
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Notera två saker:

      1)
      Mata nu föööörsiktigt. Men det har du säkert koll på.

      2)
      Ynglen som kommer att ploppa upp om några månader kommer med största sannolikhet vara en mischmach av alla. Salig blandning blir det.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • GulaHuset
        • September 2012
        • 65

        #4
        Ursprungligen postat av Bygert
        Jo det var väl trevligt det där, men festen då, när blir den?
        Den blir nog i morgon kväll. Fredagsmys framför akvariet.
        Vi är en familj med ett akvarium startat i september 2012, vilket betyder att vi är noviser hela bunten. I familjen finns tre barn: en akvarieintresserad son (9 år) , en djurälskande pälsdjursallergisk dotter (7 år) och en akvarietittande dotter (2 år). Och ett 96-liters sällskapsakvarium där våra husdjur bor.

        Kommentar

        • GulaHuset
          • September 2012
          • 65

          #5
          Ursprungligen postat av Ken Olofsson
          Notera två saker:

          1)
          Mata nu föööörsiktigt. Men det har du säkert koll på.

          2)
          Ynglen som kommer att ploppa upp om några månader kommer med största sannolikhet vara en mischmach av alla. Salig blandning blir det.
          Matningen har vi koll på. Fick även instruktioner i lilla lokala zoobutiken. De mollysar vi köpte plockades ur samma kar, men var ändå väldigt olika, så de är nog redan "mischmasch"...
          Vi är en familj med ett akvarium startat i september 2012, vilket betyder att vi är noviser hela bunten. I familjen finns tre barn: en akvarieintresserad son (9 år) , en djurälskande pälsdjursallergisk dotter (7 år) och en akvarietittande dotter (2 år). Och ett 96-liters sällskapsakvarium där våra husdjur bor.

          Kommentar

          Arbetssätt...