nytt kar.. Snart!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emphz
    • July 2012
    • 30

    nytt kar.. Snart!

    hey!
    Nu är det bestämt att jag ska ersätta mina två 55 liters kar med ett stort istället
    Hade tänkt mig drygt 125 liter och denna gången ska jag köpa helt nytt, och fixa allting själv från start!
    De karen jag har nu har jag köpt begagnade och alltså har allt redan liksom varit klart, tråkigt nog!

    Det enda jag har bestämt justnu är att jag ska ha svart grus/sand då jag tycker det är fruktansvärt snyggt & jag vill framhäva min albino pansarmalar
    Nu till lite hjälp från er, Har ni något kar ni rekommenderar ? Från nån viss tillverkare kanske ?
    Jag uppskattar allt ni har att säga, jag är ju nybörjare på det här!
  • Emphz
    • July 2012
    • 30

    #2
    Kanske skulle tillägga att jag helst vill ha med möbel! då jag inte har någonting att ha karet på. Isf får ni föreslå nåt att ha karet på också, som klarar vikten

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      nytt kar.. Snart!

      Skulle själv valt någon Juwel i Rioserien med orginalmöbel, men plussat storleken till över 150 i varje fall.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Coolio
        • September 2012
        • 33

        #4
        120l = Juwel Lido, funkat bra för mig, se min tråd!

        Kommentar

        • Emphz
          • July 2012
          • 30

          #5
          Suttit och funderat lite nu, och det blir kanske större än 125 iaf!
          Juwel Rio 180 är jäkligt snyggt!

          Coolio : Har redan varit inne på din tråd. Tycker dock inte det karet är jätte snyggt. Vill ha ett som är mer avlångt

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            nytt kar.. Snart!

            Min erfarenhet är att karet blir mer lättskött från 150L och uppåt.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Christer5

              #7
              Juwel Rio 180 liter har jag och är väldigt nöjd med måtten på det,ett toppenkar

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13109

                #8
                Ursprungligen postat av Emphz

                Det enda jag har bestämt justnu är att jag ska ha svart grus/sand då jag tycker det är fruktansvärt snyggt & jag vill framhäva min albino pansarmalar
                Pansarmalar bör ha en finare sand så att de kan böka och gräva ordentligt. Substratet får absolut inte vara vasst för då skadar de sina skäggtömmar. Vad jag vet så finns ingen svart sand som (är egentligen inte sand utan aluminumsilikat) inte är vass!
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Emphz
                  • July 2012
                  • 30

                  #9
                  Ja, juwel rio 180 blir det!

                  Jag vet vad pansarmalar behöver. jag vill deras bästa.
                  dock har jag sett massor med bilder & videor på pansarmalar där de är svart grus/sand, som är fint nog. Det finns även i min djuraffär, då jag redan varit och kollat. men tack för omtanken.

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13109

                    #10
                    Jo varsågod jag tycker du ska gräva lite mer i den där svarta sanden innan du bestämmer dig. Det finns hur mycket varningar som helst på nätet om att använda den svarta "sanden", att den innehåller olämliga saker och är speciellt olämplig till bottenlevande arter.
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    Arbetssätt...