Nytt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annsa992
    • September 2012
    • 6

    Nytt akvarium

    Ska starta upp ett nytt akvarium, hade ett för typ 10 år sedan. Har kollat runt lite, men, vad ska jag tänka på? Är det något jag direkt behöver kolla på det akvarie jag har? Jag ska hämta akvariet imorgon, hos brorsan, hur länge ska man räkna med att en uppstart tar? Tack på förhand!
  • MonkanS
    • December 2011
    • 861

    #2
    Det är bra om du börjar med att läsa denna nybörjarguiden. 10 år sen.. det kan ha hänt en del på den fronten sedan dess. Bra att uppdatera sig i vilket fall som helst.
    Hur stort akvarium är det? Har du några tankar på vad för innevånare det ska vara där?

    Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

    Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

    Kommentar

    • Annsa992
      • September 2012
      • 6

      #3
      Hej! Den ska jag absolut läsa! Tack! Ja, alltså, inte haft ngt med fiskar att göra under tiden så detta ska bli spännande. Tänker mig att starta långsamt nu. Har inte bestämt mig för vad jag vill ha för fiskar och söker nu runt lite efter inspiration. Kul, du bor i Norrköping, det gör jag också. Tips på bra butiker?

      Kommentar

      • Annsa992
        • September 2012
        • 6

        #4
        Det är på 40l. Inte så stort.

        Kommentar

        • MonkanS
          • December 2011
          • 861

          #5
          Norrköpings Akvarier är bästa butiken i Norrköping. Alltid hjälpsamma om man har problem med något och pålitliga.
          Och så finns det en facebook-grupp som kan vara rätt bra.
          Norrköpings Akvarister är en grupp där akvarister (trots namnet!) oberoende av ort är välkomna. De flesta medlemmar är dock bosatta i Norrköping eller i omnejd. Om du vill bli med i gruppen är det...
          Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

          Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

          Kommentar

          Arbetssätt...