Fråga om pump!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZwenX
    • February 2006
    • 12

    #16
    Ursprungligen postat av åheim
    Ååååhh den bakgrunden är grym!!! Pwss är ojämna, oftast får man vänta 2-4 veckor men ibland bara 2-4 dgr... Vill du ha garanti på att få grejerna snabbt och samtidigt garanterad att det finns i lager så är guldfisken rätt webbshop De vill ha betalt i förskott, vilket jag inte gillar egentligen, men dem är pålitliga!
    Guldfisken har ju inte den bakgrunden vad jag kan se...

    Hur kopplar man ihop det hela? Vilken slangstorlek gäller till den pumpen som du rekomenderade? Kränger man slangen över och sen spänner med slangklämma eller är det någon särskild koppling till pumpen?

    Kommentar

    • Ferengi
      • August 2008
      • 399

      #17
      Hade nästan samma fråga som du för ett tag sedan. Jag ringde Guldfisken och pratade med en kille som hette Tommy. Han kollade vilken slang som passade pumpen jag ville ha. Sedan bara att beställa, så mitt tips är att ringa dom och fråga.

      Har monterat och sjösatt pumpen nu och det funkar galant, pump och slang räckte för mig.

      Kommentar

      • ZwenX
        • February 2006
        • 12

        #18
        Ursprungligen postat av Ferengi
        Hade nästan samma fråga som du för ett tag sedan. Jag ringde Guldfisken och pratade med en kille som hette Tommy. Han kollade vilken slang som passade pumpen jag ville ha. Sedan bara att beställa, så mitt tips är att ringa dom och fråga.

        Har monterat och sjösatt pumpen nu och det funkar galant, pump och slang räckte för mig.
        Ok, det är kanske den bästa vägen att gå så det inte blir fel. Det blir kanske till att beställa på 2 ställen då.

        Kommentar

        • ZwenX
          • February 2006
          • 12

          #19
          Åheim: Du som har Aquaels cirk.pump. Vilken storlek på slang har du till den?

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110

            #20
            Ursprungligen postat av ZwenX
            Åheim: Du som har Aquaels cirk.pump. Vilken storlek på slang har du till den?
            jag köpte dammslang på bauhaus med 19mm innerdiameter, den gick att kränga på, sen på den slangen har jag sen stuckit i en 20mm pvc böj som jag fäster i utblåset i bakgrunden.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            Arbetssätt...