Dimmit/mjölkigt vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • linkhouse
    • August 2012
    • 39

    Dimmit/mjölkigt vatten

    Hej. För några dagar sedan startade jag upp ett 60 liters akvarium. Men vattnet är fortfarande lätt lätt dimmigt / mjölkigt ännu. Tror det kom från gruset när jag fyllde på vattnet. Ändå så skjölde jag det noga innan. Kan det dimmiga vara för små partiklar så det inte fastnar i filtret? Jag har testat tetra crystalwater men ingen skillnad. Fiskarna verkar då leva gott.

    Är det nån som har nått bra förslag? Förtidigt testa byta lite vatten?
  • SimonSaysBaka
    • August 2009
    • 788

    #2
    Skulle tro att det är från gruset, om det blev först när du startade upp det och har avtagit så är det nog det. Det ska nog avta helt efter ett tag.

    1. Hur många dagar har det varit igång
    2. Hur mycket fisk finns i karet just nu.
    3. Hur mycket matar du varje dag.
    4. Vad har du för typ av filter.
    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

    Kommentar

    • linkhouse
      • August 2012
      • 39

      #3
      4 dagar. 10 neon och 4 guppy. Matas morgon och kväll. Filter/pumpen är en Eheim 2008.

      Kommentar

      • SimonSaysBaka
        • August 2009
        • 788

        #4
        Det är lite väl mycket fisk för ett nystartat akvarium(Lite mycket fisk för det lilla karet över huvud taget), skulle nog lämna tillbaka de 10 neontetrorna, och köra med de 4 guppys du har bara i några veckor, så filtret får komma igång. kan vara bra att dra ner på matningen lite i början så att det int blir hög nitrit nivå då dör fisken. bara du håller koll på att vattnet är bra så kommer fiskarna och må bra, finns olika tester man kan köpa

        Om vattnet int luktar illa så är det nog bara damm från gruset och inget att oroa sig för, det far som sagt var rakt igenom pump filter materialet men det försvinner nog om några dagar.
        Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

        Kommentar

        • linkhouse
          • August 2012
          • 39

          #5
          Fortfarande samma problem med vattnet, är det ok så här i början att börja byta ut lite av vattnet för att få bort det dimmiga vattnet?

          Kommentar

          Arbetssätt...