svärdbärare problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias1000
    • August 2012
    • 28

    svärdbärare problem

    hej. Jag har ett akvarium på 66liter och innehåller 6 svärdbärare 6 endlers guppy 12 neonterror och en mal. Jag hade ett annat akvarium på ungefär samma storlek. då fick jag mängder med yngel. Men i mitt nya akvarium så har jag inte fått ett enda yngel på ca 3 månader. Några idéer om vad som kan orsaka detta? Alla råd/tips är välkommna Tack i förhand M.V.H. Mattias.
  • JeBoro

    #2
    Min gissning är att dom själva och eller tetrorna äter upp ynglena

    Kommentar

    • david87
      • June 2005
      • 710

      #3
      Du har rätt mycket fisk i det karet alltså..

      Kommentar

      • SimonSaysBaka
        • August 2009
        • 788

        #4
        Alla fiskar i ditt kar äter yngel, även föräldrarna till dem, fast jag tror nog att Tetrorna är de värsta bovarna.
        Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

        Kommentar

        • Mumin
          • October 2007
          • 3837

          #5
          Välkommen till forumet.

          Jag kan bara instämma med de föregående i att dina yngel blir uppätna. Den kraftiga överbefolkningen i ditt kar gör att fiskarna blir stressade, och då äter de upp ynglen i ännu högre grad.
          För mycket är inte nog!
          Jag VILL ha en Elefantofon!!

          Kommentar

          • Mattias1000
            • August 2012
            • 28

            #6
            tack för alla svar.så jag borde alltså dra ner på fisken. jag har ett annat akvarium på ca 25l. Där bor nästan inga fiskar. kan jag ha neontetrorna där i eller är det akvariet för litet? Jag kan ju annars sälja dom till en zooaffär.

            Kommentar

            • MonkanS
              • December 2011
              • 861

              #7
              Oj.. 25 liter är alldeles för litet. Skaffa dig ett större istället.
              Fakta om dina firrar hittar du här. Svärdbärare, Neontetror, Endlers guppy, Mal av något slag. Är det en sådan här kanske?
              Den enda du isf skulle kunna ha i ditt lilla 25-liters är dina Endlers. Läs och lär så ska du se att det blir bättre. Vi får alla göra så.
              Sälja tillbaka till en Zoobutik blir nog svårt. Men de tar kanske emot utan betalning.
              Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
              http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

              Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

              Kommentar

              • Mattias1000
                • August 2012
                • 28

                #8
                Tack för ditt svar MonkanS .Jag har tjatat länge på mina föräldrar att jag vill ha ett akvarium på ca 200l. så vi får väl se om ett tag. Men så länge så tror jag att jag ska sälja/gebort neontetrorna till zooafären. Jag har flyttat mina endlers till akvariet med 25liter.

                Kommentar

                Arbetssätt...