Guppy yngel...vad ska jag göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • t0naa
    • July 2012
    • 2

    Guppy yngel...vad ska jag göra?

    Hej, nu har min guppy hona fått yngel! Va inte alls förbredd på detta då vi bara haft fiskarna i ca 3 veckor!
    Hur ska jag göra om jag vill få ynglen att överleva?
  • martiin9
    • July 2012
    • 5

    #2
    Antingen flytta du över de till ett annat akvarium. Eller få du se till att du ha mycket växter de kan gömma sig bland. Helst flytväxter. Då bruka i alla fall några överleva. Se till också att du smula flingfodret, eller vad du nu matar med. Så att ynglena ska kunna få i sig fodret.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      jag skulle bara låta vara. du kommer få massa mer yngel. guppy o andra levandefödare förökar sig som ogräs. men som martiin9 säger. ha mycket växter så klarar sig alltid ett gäng. mata extra behvövs inte. de kommer inte massa gott bland gruset o på växter etc. mata du bara dina fiskar som vanligt.

      Kommentar

      • Nettan77
        • May 2012
        • 56

        #4
        Jag hann knappt hem med mina guppys så hade jag yngel =). Jag låter dom va så får allt sköta sig självt många blir mat men flera har oxå klarat sig =)

        Kommentar

        • t0naa
          • July 2012
          • 2

          #5
          Nåt annat akvarium har jag inte så då får dom väl va kvar i stora.
          Känns som dom har mycket gömställen att gömma sig på, hur mycket växter är lagom?

          Kommentar

          • david87
            • June 2005
            • 710

            #6
            Beror ju på, ju mer växter ju större chans att fler överlever. Hur stort akvarium har du?

            Kommentar

            Arbetssätt...