Liten doppvärmare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tazzrat

    • July 2012
    • 211

    Liten doppvärmare

    Hej!

    Jag har - efter mååånga års uppehåll - tänkt att starta upp ett så stort akvarium som min lilla lya tillåter. Akvariumet jag har är ca 15-20 liter och min tanke är att ha främst guppys och någon ancistrus i det. Min fundering är dels huruvida Hydor 7,5 bottenplacerad doppvärmare rekommenderas/avrekommenderas (i det senare fallet gärna alternativ) samt huruvida jag bör ha en- eller två av dessa.

    Placeringen av akvariumet skall vara nära ett fönster vilket kan ge en aning drag. Kanske även kan tillägga att solen troligtvis inte kommer ligga direkt på akvariet, men det KOMMER såklart att vara ljust [ibland]. Om någon har tips för att hålla riskerna med detta lite nere, så välkomnas detta. §:o)

    /Tazz
    Senast redigerad av tazzrat; 16 July 2012, 00:21.
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej och välkommen till Zoopet!

    En Ancistrus blir på tok för stor för ett så litet akvarium, så små akvarier är egentligen för små även för guppys..

    Skulle hellre se att du kör på lite räkor och snäckor istället..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • tazzrat

      • July 2012
      • 211

      #3
      Tack!

      Jag läste på strax efter att jag publicerade min fråga och fick veta att man inte ens får ha så små akvarier för fisk, så jag har nu införskaffat ett 54-liters istället. §;o) Tack för din hjälp dock! ...Och för ditt välkomnande. §:oD

      Kommentar

      Arbetssätt...