Akvarie fixare? som gör hembesök?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slan11
    • June 2003
    • 316

    Akvarie fixare? som gör hembesök?

    mitt nya akvarie läckte i fogarna.. begagnat iofs killen hadde inte ens haft vatten i det men likförbannat är det bara 3 veckor gammalt.. oich jag fick ingen garanti eftersom han fått d av sin fars.. han jag köpte det av... ingen som vet nån som gör hembesök och siliconar om akvarier? eller vet nån prvatperson i kalmar området som kan tänkas hjälpa till för betalning? Vore väldigt tacksam om nån kunde rekomendera någon... Mvh Simon simonfr_etec2002@hotmail.com
    1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.
  • Nova
    • April 2003
    • 512

    #2
    jag tror inte det finns någon som gör hembesök, men däremot kan du beställa silikon eller köpa silikon i akvarieaffärer. Lycka till!

    Mvh Denise
    Denise

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Om du inte har för bråttom såkan jag hjälpa dig i September.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • Slan11
        • June 2003
        • 316

        #4
        hejsan.. avr precis nere å snackade med en kille i djuraffärn som siliconar om akvarium, och han sa att om det väl blivit spänningar som det blivit.. för glaset har typ böjt sig lr nått sånt så går det inte att fixa 100%... =/ får säga till försäkring bolaget att det inte går att laga så dom får ersätta mig för det eller nått. får väll se. aja. tack för hjälpen iaf.
        1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Eller så är det så att killen i djuraffären hellre säljer ett nytt kar än reparerar ett gammalt. Inget kar går att fixa "100%", du kan inte ens få ett nytt kar som är "100%". Jag tror att det går att fixa. Om du skall ha ett nytt på försäkringsbolaget så krävs det nästan i alla bolag att läckan har uppstått av oaktsammhet. DVS det krävs att det är en spricka som uppkom i en aktiv handling.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • Slan11
            • June 2003
            • 316

            #6
            men det gjorde den jue.. lade i massa stenar typ modell tunga.. och så dan efter så börja d läcka.. ;/
            1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

            Kommentar

            • johan_lindgren
              • September 2002
              • 194

              #7
              ja bor i kalmar. guldfisken brukar alltid kunna hjälpa till med det mesta,har du kollat där?
              720l
              7 c.moori
              10 d.compressiceps
              6 livinstonii
              5 L.caeruleus
              2 crystal r20 (940 L/h)

              Kommentar

              • Nova
                • April 2003
                • 512

                #8
                Tycker det var väldig snällt av "Tropfrog" att erbjuda sig
                Denise

                Kommentar

                • Slan11
                  • June 2003
                  • 316

                  #9
                  ahh.. shit.. glömde tacka! sorry topfrog.. inte meningen.. tack i efterhand
                  1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

                  Kommentar

                  • wierdalien
                    • February 2003
                    • 936

                    #10
                    Visst går det fixa kar. Jag lagar allt själv om nått går sönder. Om en kille i en akvariebutik säger till dig att det ej går fixa skall du genast dumpa den butiken. Den är inte seriös alls. HUr dumma får dom va egentligen???

                    Köp en tub silicon på Coop Forum eller någon annan butik. Det är billigt och du fixar det lätt.

                    Va heter butiken som försöker lura dig?
                    -----------------------

                    Kommentar

                    • pod
                      • May 2003
                      • 73

                      #11
                      Enligt egen erfarenhet så ersätter försäkringsbolaget INTE skada på akvarium som självläckt. Däremot om man dammsuger o drar in armbågen i rutan så att det börjar läcka.

                      Tål att tänka på !
                      (kan ju variera från försäkringsbolag bolag)

                      Kommentar

                      • Slan11
                        • June 2003
                        • 316

                        #12
                        Tror nu när jag tänkt efter att jag hadde för tjock frigolit för dom stenarna.. för den var kanske 4-5 cm tjock so stenare hadde ju att sjunka ner i. och rutan likaso. funderar pa att byta bottenrutan faktiskt. for den är lagad innan fron en spricka.. so det kanske gor att gora en ny om man anlitar en glasmästare o mäta d. vet inte.. man blir ju osäker po karet typ nervös.. när det läckt en gong so vet man ju aldrig... ;/
                        1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

                        Kommentar

                        • Slan11
                          • June 2003
                          • 316

                          #13
                          har fixat det nya som forumet handlar om.. men jag har ju ett annat som bojade läcka och det aer pa 530 lier.. hembyggt. vet inte om jag törs laga det själv faktiskt.. men ah.. et inte. jobbigt som fan är det iaf.
                          1st 125*125*65 1015 Liters Växtakvarie nerlagt och nerskuret. 1st Juwel 160 l med: fjärilsciklider och tetror.

                          Kommentar

                          • hgus
                            • July 2003
                            • 221

                            #14
                            Vad kostar det att få ett akvarium lagat? Jag funderar på begagnade akvarium 375-540l, så det vore ju intressant att veta vad man gett sig in på om det läcker...

                            Kommentar

                            Arbetssätt...