Loda in möbelakvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocks
    • March 2008
    • 210

    Loda in möbelakvarium?

    Hej!
    Har köpt ett Juwel Rio 300 möbelakvarium som jag idag tänkte ställa på plats och sätta igång!
    Dock så är golvet där akvariet ska stå ojämnt och måste således loda in akvariet.
    Möbeln har 8 stycken fötter, dock ej inställningsbara. Hur gör man på bästa sätt för att få det att stå rakt?
    Joakim
  • tazmaniak
    • October 2011
    • 109

    #2
    mitt akvarium står i badrummet så jag köpte 4st fötter på clasohlson....fötterna gick att justera i höjd....dessutom ville jag ha lite glapp mellan möbeln och badrumsgolvet ifall jag vill spola vatten under så jag köpte ganska höga...15cm höga......det blev helt ok, akvariet står lite högre men det är bara skönt, så slipper man böja på ryggen när man vill titta in....

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13117

      #3
      Ursprungligen postat av jocks
      Hej!
      Har köpt ett Juwel Rio 300 möbelakvarium som jag idag tänkte ställa på plats och sätta igång!
      Dock så är golvet där akvariet ska stå ojämnt och måste således loda in akvariet.
      Möbeln har 8 stycken fötter, dock ej inställningsbara. Hur gör man på bästa sätt för att få det att stå rakt?
      Joakim
      betong, trägolv?
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #4
        Ursprungligen postat av jocks
        Hej!
        Har köpt ett Juwel Rio 300 möbelakvarium som jag idag tänkte ställa på plats och sätta igång!
        Dock så är golvet där akvariet ska stå ojämnt och måste således loda in akvariet.
        Möbeln har 8 stycken fötter, dock ej inställningsbara. Hur gör man på bästa sätt för att få det att stå rakt?
        Joakim
        Små masonitbitar borde funka pula in dem under fötterna bara..
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          En kortlek brukar vara ett bra hjälpmedel, masonitbitar blir ofta för grovt.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          Arbetssätt...