Påfåglarna står o trycker under filtret?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocks
    • March 2008
    • 210

    Påfåglarna står o trycker under filtret?

    Hej!
    Idag har jag 4 st små påfågelciklider (4-6cm) och 1 Segelfenspleco (10-12) Cm tillsammans i ett akvarium. Idag gjorde jag ett delvattenbyte, ca. 20% och städade upp lite på botten, samlade upp lite skit i vattnet med hov etc. Efter det så har alla påfåglar stått och tryckt under pumpen typ liggandes på varandra i en hög. Dock så simmar dom fram till rutan om jag kommer fram till akvariet då dom tror det är mat på gång, men såfort jag går iväg så simmar dom ner under pumpen igen.

    Vad kan detta bero på?

    Jag tycker även att dom blir väldigt sega och flämtar efter det att jag matat dom, är detta normalt? eller matar jag för mycket?


    Joakim
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Hur länge har karet varit igång, och hur stort är det?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • jocks
      • March 2008
      • 210

      #3
      KAret har endast varit igång 3 veckor, kan väl erkänna att jag matat mer än vad man borde ibörjan. Men jag har hållit koll på vattenvärdena och har aldrig haft dåliga värden. Därför har jag känt att jag kunnat mata.
      Karet är 120 L. Vet att det är för litet men dom går i det endast till jag får tag på ett 720 liters.
      Joakim

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ok, men om jag ställer en motfråga, vad är dåliga vattenvärden? Risken finns att du har nitrit i karet då det är i ditt nuvarande stadie som det isf börjar gå över. Många mäter vattenvärdena med mätstickor, och dessa visar ofta ganska mycket fel.
        Att fiskar kan bli lite anfådda när de äter är inget ovanligt, men jag skulle nog dra ner på matningen då fiskarna du har kommer att växa ut det karet snabbt nog ändå.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...