Fläckig pansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Isak88225
    • January 2012
    • 27

    Fläckig pansarmal

    Hej!
    Har precis köpt några pansarmalar och undrar är det någon speciell mat dom behöver eller funkar vanligt flingfoder?
    Finns det något som dom gillar att äta istället för flingfoder?
    Senast redigerad av Isak88225; 01 May 2012, 14:23.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Ursprungligen postat av Isak88225
    Hej!
    Har precis köpt några pansarvagnar och undrar är det någon speciell mat dom behöver eller funkar vanligt flingfoder?
    Finns det något som dom gillar att äta istället för flingfoder?
    tjaaa man har ju pratat om kanonmat i många sammanhang. kanske kvinnor o barn? eller om du har rasistiska åsikter så ta varfritt folkslag du ogillar o ställ framför pansarvagnen o fyra av.
    Flingor har sällan funkat bra till pansarvagnar.


    meeeen fär att återgå till vad jag tror du egentligen menar.
    så ja det finns foder som sjunker, tex tabletter.

    jag matar dock inte speciellt till mina malar. de tar det som hamnar på botten, vilket är rätt mycket :P

    det går alltså bra med flingfoder med

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Ursprungligen postat av hannesc
      tjaaa man har ju pratat om kanonmat i många sammanhang. kanske kvinnor o barn? eller om du har rasistiska åsikter så ta varfritt folkslag du ogillar o ställ framför pansarvagnen o fyra av.
      Flingor har sällan funkat bra till pansarvagnar.
      Och jag som trodde att det hette valfritt jag..

      Men för att svara på frågan som han ställde: jag har pansarmalar jag med och jag ser bara till att mata så att de får lite mat i sig..
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        Ursprungligen postat av pikachu
        Och jag som trodde att det hette valfritt jag..

        Fan.. Åkte dit jag med. :-P


        Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av hannesc
          Fan.. Åkte dit jag med. :-P
          Hehe, ja, men pansarvagnarna var snäppet roligare, tack för den, nu ser jag framför mig hur ett litet gäng små M1 Abrams och Leopard 2 åker runt och gör spår på botten med sina små larvband, och skjuter på varandra, för att komma åt kanonmaten först Men så kommer en stor, dominant AH-64 Apache ned och skickar iväg en Hellfire rakt in pansarvagnsstimmet, och snor kanonmaten mitt framför kanonerna på de små pansarvagnarna

          Hur som helst, pansarmalar ja Så länge man inte har många, glupska fiskar, så klarar de sig bra. Jag brukar lägga i algtabletter till mina ancistrusar, men pansarmalarna äter nog av dem också, och även vanliga sjunktabletter, som de tycks gilla. Fryst artemia brukar de få en del, och har nu även köpt ett flingfoder som tydligen ska vara näringsrikt, och bra för färgerna, D-50 Plus heter det, och det verkar de också gilla. Sjunkande granulat funkar nog också. Men pansarmalar är nog inte särskilt kräsna, utan tar nog det mesta som hamnar på botten, men man får tänka på att de är mer inriktade på animaliskt foder än på vegetabiliskt.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • flygrc
            • June 2006
            • 2755

            #6
            Vill man vara mera säker på att pansarmalarna får mat så använd tabletterna som är till för dom.
            typ

            Själv har jag lyckats svälta ihjäl pansarmalar för jag trott dom fick tillräckligt från flingfodret.
            Granulatfoder som sjunker fungerar med.
            typ
            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13110

              #7
              Ursprungligen postat av Isak88225
              Hej!
              Har precis köpt några pansarmalar och undrar är det någon speciell mat dom behöver eller funkar vanligt flingfoder?
              Finns det något som dom gillar att äta istället för flingfoder?
              jag vill slå ett slag för sera vipagran, vilket är ett granulatfoder som sjunker ganska fort och är väldigt bra och uppskattat foder!
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              Arbetssätt...