Rödmunstetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mia Gustafsson
    • April 2012
    • 36

    Rödmunstetra

    Hej, jag är ju alldeles ny både här o i akvarievärlden. Jag har förra veckan startat upp mitt akvarium och igår fick 5 stycken rödmunstetror flytta in för att börja bajsa o lite sånt där. Ska avvakta med att låta andra flytta in.

    Av dom här 5 så är de en som nästan hela tiden håller sig bakom växterna o ganska nära gruset, står liksom nästan still på samma ställe o vibrerar eller hur jag ska försöka beskriva. Den tetran är biland med stimmet, men nästan ingenting.
    Jag har flera gånger trott att den försvunnit, men den håller sig där bakom.

    Vad kan de vara, för de är väll inte normalt att en väljer att avvika från stimmet så pass mycket?

    Tacksam för råd...

    Mvh Mia
    Mia - nybörjare med Juwel Vitt Lido 120 akvarium.
  • Vanish
    • April 2011
    • 900

    #2
    Hur längesen va det du stoppade ner fiskarna? Det kan ta ett tag för dom att anpassa sig till en ny miljö

    Kommentar

    • Mia Gustafsson
      • April 2012
      • 36

      #3
      dom flyttade in igår vid 15-tiden, så inte så länge. Får avvakta o hålla koll. Tack =)
      Mia - nybörjare med Juwel Vitt Lido 120 akvarium.

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #4
        Gör så, förhoppningsvis blir det bättre om några dagar. Sen är ju inte stimmet särskilt stort än heller

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          Ursprungligen postat av Mia Gustafsson
          Hej, jag är ju alldeles ny både här o i akvarievärlden. Jag har förra veckan startat upp mitt akvarium och igår fick 5 stycken rödmunstetror flytta in för att börja bajsa o lite sånt där. Ska avvakta med att låta andra flytta in.

          Av dom här 5 så är de en som nästan hela tiden håller sig bakom växterna o ganska nära gruset, står liksom nästan still på samma ställe o vibrerar eller hur jag ska försöka beskriva. Den tetran är biland med stimmet, men nästan ingenting.
          Jag har flera gånger trott att den försvunnit, men den håller sig där bakom.

          Vad kan de vara, för de är väll inte normalt att en väljer att avvika från stimmet så pass mycket?

          Tacksam för råd...

          Mvh Mia
          Antagligen klarar den inte omställningen till det nya vattnet lika bra som de andra tetrorna, kan vara en lite svagare individ. Om du inte redan har haft i Vattenberedningsmedel så tycker jag du ska prova med det!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...