För mycket fisk eller komplettera???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kung Carl Jonsén Strand
    • April 2012
    • 42

    #46
    okej men det blir ett par tror jag Mer högt växande växter oxå då!

    Kommentar

    • Vanish
      • April 2011
      • 900

      #47
      Vill bara flika in att koppartetrorna är ju bra mycket större än neontetror? Om jag kollar in i karet så har mina två "stora" skalarhanar inte möjlighet att ta mina koppartetror. Men visst skulle koppartetrorna vara små, så hade det kanske gått... Men då går väl all fisk ner

      För övrigt har jag inte så jättemycket att tillägga. Hade det varit jag (som det inte är nu) så hade jag försökt:

      Få 1 par av skalarerna, kanske spara 4-5st och se om någon parar ut sig, sen göra sig av med resten när detta hänt. Kanske 2 par men det kan verkligen bli kinkigt... Mina två par bråkar ju i 600L så
      Satsat på 1 typ av tetra
      1 typ av levandefödare (egentligen ingen men aja)
      Bort med den stora malen, in med 1-2 ancistrus
      Några fler pansarmalar

      Kommentar

      • Kung Carl Jonsén Strand
        • April 2012
        • 42

        #48
        okej låter som en bra idé! Hur gamla brukar scalarerna bli när dom börjar bilda par?
        Då skulle jag kunna ha kvar sorgmantel eller svartneon tetra ca 10. 5 scalarer tills två bildat ett par. Ha kvar svärdisarna och mollyn. Ett stim på 8 pansarmalar och två ancistrus. Och mycket växter Skulle det kunna funka som en malla att hålla sig efter?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #49
          Ursprungligen postat av Vanish
          Vill bara flika in att koppartetrorna är ju bra mycket större än neontetror? Om jag kollar in i karet så har mina två "stora" skalarhanar inte möjlighet att ta mina koppartetror. Men visst skulle koppartetrorna vara små, så hade det kanske gått... Men då går väl all fisk ner
          mjao inte mycket större. lite kanske men fan inte mycket asså

          Kommentar

          Arbetssätt...