Ärvt akvarium, behöver tips om fiskarna!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    #16
    Ursprungligen postat av åheim
    Sorry för sarkasmen men jag kan inte hålla truten
    Precis som du kan läsa i första meningen i mitt första inlägg så är det ett ärvt akvarium, med befintligt innehåll. Ursäkta mig om jag inte såg det som självklart att det var helt nytt, när jag använde samma innehåll och jag behöll t.o.m. samma vatten som tidigare. Och fiskarna mådde prima efter flytten, det var först nu som jag behövde lite hjälp. Det kanske är därför jag frågar dom som vet bättre på ett sånt här forum, just för att få lite råd. Som tur är finns det hjälpsamma människor som svarar på nykomlingars frågor, istället för att bara vräka ur sig spydigheter och sarkasmer som andra finner sig roade av. Men vi är väl alla olika, och tur är väl det. Och jag är glad för den hjälp jag ändå fått av folk i den här tråden.
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      #17
      Mindre än 0,3 mg/l Nitrit med dropptestet (bästa möjliga resultat) och fiskarna ser ut att må prima nu iaf. Som Ansjo sa kan det vara strömmen som gjorde att just Koppartetrorna lutade något, det låter rimligt.
      Koppartetrorna beter sig dock fortfarande lite annorlunda, inget sjukligt dock, men jag får forska vidare på deras ändrade beteende
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Gott, då ska det nog lösa sig med tiden!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...