Filtermaterial Fluval 205?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Claes84
    • April 2009
    • 13

    Filtermaterial Fluval 205?

    Jag har nu skaffat ett större akvarium och det blir första gången jag har ett ytterfilter. Så nu undrar jag vad jag ska ha för filtermaterial i min Fluval 205?
    Akvarist - Javisst!
  • åheim
    • April 2006
    • 13120

    #2
    Ursprungligen postat av Claes84
    Jag har nu skaffat ett större akvarium och det blir första gången jag har ett ytterfilter. Så nu undrar jag vad jag ska ha för filtermaterial i min Fluval 205?
    Ett tips för att öka prestandan på filtret är att ersätta filterkassetten med de 4 mattorna genom att skära till en 5 cm tjock grov blå filtermatta (typ 5x15x22cm minns inte riktigt) och trycka ner den istället för kassetten! sen kan du ha biomakaroner i behållarna eller filtermatta...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Claes84
      • April 2009
      • 13

      #3
      Okej. Så jag ska ha biomakaroner i alla behållarna (3 stycken)? Inget kol?
      Akvarist - Javisst!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13120

        #4
        Ursprungligen postat av Claes84
        Okej. Så jag ska ha biomakaroner i alla behållarna (3 stycken)? Inget kol?
        Kol använder du vid borttagning av medicinrester.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Claes84
          • April 2009
          • 13

          #5
          Jaha. Stor filtermatta och makaroner är det enda jag behöver? Filtervadd då?
          Akvarist - Javisst!

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13120

            #6
            Ursprungligen postat av Claes84
            Jaha. Stor filtermatta och makaroner är det enda jag behöver? Filtervadd då?
            om du mot förmodan skulle få partiklar i vattnet så kan du lägga lite vadd högst upp eller en filtermatta!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • kallstrom_74
              • August 2006
              • 106

              #7
              hoppar in i denna tråden FILTERMATTOR..vart köper man det någolunda billigt?..ska ha lite i mitt fluval 305..frågade på lokala "stormarknads" zooaffären..näää sånt har inte vi och såg helt frågande ut...finns det någonstans nära eller i halmstad?
              375 liters blandkar

              Kommentar

              Arbetssätt...