Nytt 125l akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zajiko
    • March 2012
    • 2

    Nytt 125l akvarium

    Har nu köpt ett Juwel 125l akvarium.
    Har en fundering på en sorts fisk blanding.

    15 st Kardinal tetror
    2-4 Fjärilsciklider
    4-5 Black Molly
    2 Corydoras panda
    2 Pleco av någon sort.


    Sen vet jag inte om jag ska ha något mer vill inte få en trång känsla.
    Tycker ni jag ska göra något annat val eller en helt annan uppbyggnad
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej och välkommen till zoopet!

    Du bör tänka på att corydoras är stimfiskar, spelar dock inte så stor roll fall du bara har en eller flera sorter, och vill gärna vara minst 10-15 stycken..

    Vilka pleco-arter har du kollat på?

    I övrigt känns det som en trevlig blandning, tänk dock på att om du inte har rikligt med växter så kommer du inte kunna ha merän ett par fjärilar..
    Men du borde ändå köpa fyra så att de kan välja partner lite själva, annars kan du få problem..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Zajiko
      • March 2012
      • 2

      #3
      Tackar
      Just de ja det är de ju. 10-15 låter nästan som om det kommer bli lite trångt för alla fiskar.
      Med tanke på den fisk blandningen jag gjorde.
      Eller tror inte du det?

      Har dock inte kollat jätte mycket på pleco så där vet jag inte du kanske har något förslag?

      Hittade ett par riktigt fina fjärilar som jag tänker köpa när det är dags att lägga i fiskar
      om nu inte någon hinner för dvs.

      Kommentar

      • elaz
        • April 2012
        • 48

        #4
        jag har just köpt 2 svarta ancistrusar. de är framme mycket och man ser dem nästan hela tiden, de är duktiga städare och de blir typ 13 cm så de passar ett 125l. annars har jag sett clownpleco som blir mellan 7 och 10 cm och är mer lika "drakmalar" fast tigerrandiga

        jag har nyligen fått ganska mycket råd och tipps på den här sidan då jag själv just startat akvarie och om det är en mal med ett sådant utseende man är ute efter så är det nog de som gäller.
        nästan alla andra är jätte stora eller sjukt dyra.
        annars har du ju otocinclus malar som är små och jätte söta.

        Kommentar

        Arbetssätt...