Förslag på fiskar till mindre akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cheshirecat
    • March 2012
    • 194

    #61
    jo, det ska väl vara i Luleå man hittar nått då.. vette sjutton..
    kollar till blocket med jämna mellanrum
    frågar man inget, får man inget veta

    Kommentar

    • LS10
      • November 2010
      • 258

      #62
      Jag skulle ha köpt en Dennerle kub, den största är på 60liter och riktigt snyggt! För det låter ju som du vill ha ett snyggt design akvarium och då känns inte de billigaste 60liters som någon bra idé. Jag har Evolution 60l och irriterar mig varje dag på hur fullt det är, men så fick jag det också för 500kr nypris, inklusive de viktigaste tillbehören.

      Men ska du beställe ett Dennerle kar så måste det ske från Tyskland, men folk har gjort det förr utan problem. Kolla in denna sida: http://fish.aquaristic.net/index.php?lang=1&

      Kommentar

      • Johannaan
        • March 2012
        • 14

        #63
        Ursprungligen postat av LS10
        Jag skulle ha köpt en Dennerle kub, den största är på 60liter och riktigt snyggt! För det låter ju som du vill ha ett snyggt design akvarium och då känns inte de billigaste 60liters som någon bra idé. Jag har Evolution 60l och irriterar mig varje dag på hur fullt det är, men så fick jag det också för 500kr nypris, inklusive de viktigaste tillbehören.

        Men ska du beställe ett Dennerle kar så måste det ske från Tyskland, men folk har gjort det förr utan problem. Kolla in denna sida: http://fish.aquaristic.net/index.php?lang=1&
        Tack för tipset!Ja det är väldigt viktigt att det är snyggt faktiskt, priset spelar inte jättestor roll. Men det är klart, jag vill inte lägga ut hur mycket som helst

        Kommentar

        • StrawberryDiscio
          • March 2012
          • 8

          #64
          En kamphane, några neontetror och en mindre mal borde gå bra. (om du ville ha en kampis och nått annat med färg)
          Min är väldigt tolerant och struntar fullkomligen i tetrorna. Så länge han får vara närmast "mathålet" när det är dags för lunch.
          Har läst att dom är mer aggressiva om de levt isolerade från andra fiskar. Ingen aning om det stämmer men känns ganska logiskt.

          Själv har jag ist fokuserat på hur jag vill inreda och sen vilken fisk som passar.

          Kommentar

          • Tour
            • February 2010
            • 55

            #65
            jag säger det någon borde sagt tidigare, guppys. för det mesta väldigt tåliga fiskar för alla nybörjarmisstag, och trevliga att titta på precis som kampfisken.

            en mal hade jag inte tryckt ner i dels ett 46L akvarium, och dels samma akvarium som en kampfisk. de flesta malar gillar stark cirkulation medan kampfisken gillar svag cirkulation.

            Kommentar

            • Cheshirecat
              • March 2012
              • 194

              #66
              guppys verkar dock så sönderavlade att de inte är så tåliga längre..
              sen kan kampisar vara lite arga på malar.. talar av egen erfarenhet här.. men malen har fått flytta nu till ett större akvarie
              frågar man inget, får man inget veta

              Kommentar

              Arbetssätt...