Lämpligt fiskbyte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Misan89
    • March 2012
    • 1

    Lämpligt fiskbyte

    Har ett 250 L kar där jag är evinnerligt trött på dess invånare. Har fn en del fantomtetror, danior, praktbotias, ancictrusmalar, guramis.
    Gjorde för en vecka sedan ett tappert försök i att introducera lite nya kompisar, vilket resulterade i att den största botian åt up mina neontetror. Tycker det är otroligt tråkiga färger i karet, nästan alla fiskar är mörka och jag har svart sand.

    Har varit lite sugen på att strunta i att köpa de vanliga sällskapsfiskarna och satsa på ciklider så just nu så är akvariets invånare på "skitsamma om de dör"- listan. (dessutom är den enda växten som trivs i karet är anubian-har även här gett upp hoppet lite)

    Någon som har något tips på en upphottning av karet? Vill inte byta sand då den svarta är riktigt snygg och inte heller göra mig av med all min fisk och köpa ny för ett par tusen. (känns som utkastade pengar)
    Finns det någon tuffare fisk som står emot mina botior och samtidigt är snäll mot mina andra firrar?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Varför inte slå två flugor i samma smäll, några skalarer kanske skulle passa? De kan klippa tetror och danior om du har otur, själv har jag inte drabbats nämnvärt av detta vid köp av "vanliga! skalarer.
    Detta råd om karet är tillräckligt högt, det bör vara minst 50 cm högt.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    Arbetssätt...