Vattenfråga mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ritaz
    • February 2012
    • 20

    Vattenfråga mm

    Så är då akvariet äntligen på plats med 2 malawisar och 2 ancistrus. Vattnet klarnade så sakteliga igår. Idag när vi slog på lysrören så ser det ut som det "snöar" i akvariet Inte kul alls. Jag har läst runt på detta forum och jag förstår att det kan ta tid innan vattnet blir kristallklart. Men jag frågar ändå (Om detta är fel, v v ta bort denna fråga i så fall):
    Kan det vara nåt med pumpen (Jewel typ1000 tror jag), eller med filtren? Vill ju helst inte röra detta i onödan, då vi hade lite problem att få pumpen att fungera. Därav min fråga
    Stenar och rot sköljdes av men inte sanden. Hon som sålde akvariet sa att det var bra att få med sig de goda bakterierna.
    "Slusk"-filtret har vi inte heller rört av den anledning.
    Tittar man noga ser det ut som om det kommer ut "grejer" ur röret från pumpen.
    Fiskarna har inte fått nån mat idag heller, bra eller dåligt? (Matades tydligen igår)
    Vill ju verkligen komma igång med dessa härliga fiskar så snart som möjligt så att de mår bra och kan få sällskap av fler. Mätte nitrithalten idag (ja, jag vet att det är för tidigt) och den var ju 0.
    Är det nåt vi har glömt? Finns ju hur mycket bra information på detta forum men det är ju lätt att missa nåt förstås.
    Hoppas det är OK att ställa lite "dumma" frågor
    Med vänlig hälsning Rita

    Min hemsida
  • Tour
    • February 2010
    • 55

    #2
    tror allt som behövs är lite tålamod faktiskt, ge det lite tid att köras in alltihopa så ska det nog lösa sig.

    Kommentar

    Arbetssätt...