Yngel/räka??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ritaz
    • February 2012
    • 20

    Yngel/räka??

    Köpte en rot med tillhörande ormbunke o mossa igår till akvariet vi skall hämta i morgon (170 l med 2 malawisar o 2 malar) Döm om vår förvåning att det började röra sig under roten när vi satte den under vatten i en bunke Nåt som simmade. Jag tycker det ser ut som en pytteliten räka, genomskinlig med en mörk fläck där magen? sitter och två mörka, stora ögon. kan det verkligen vara det? eller är det nåt yngel av nåt slag? Har provat fota men det är omöjligt, blir bara suddigt
    Om den nu överlever tills i morgon, skall man pytsa över den i akvariet eller vad ska jag göra??
    Med vänlig hälsning Rita

    Min hemsida
  • Frfoto
    • March 2012
    • 29

    #2
    I butiken där du köpte roten, låg roten i ett akvarium i butiken och i så fall vad fanns i det akvariet?

    Kommentar

    • Ritaz
      • February 2012
      • 20

      #3
      Ja, den låg i ett akvarium, men jag kommer inte ihåg vad som fanns där, tyvärr
      Med vänlig hälsning Rita

      Min hemsida

      Kommentar

      • Frfoto
        • March 2012
        • 29

        #4
        Om roten nu låg i ett bebott akvarium och det du fått med dig hem ser ut som en räka så är det nog en räka . Hade annars kunnat vara någon snäcka/snigel men ser det inte ut som det så är det nog inte det. Räkor går nog inte så bra ihop med större fiskar, kan tänka mig att dina malawi fiskar kommer äta upp honom. Det är ju inte hela världen, fiskar gillar ju levande föda. Sen hoppas jag du köper fler Malawi ciklider .

        Kommentar

        • Ritaz
          • February 2012
          • 20

          #5
          Ursprungligen postat av Frfoto
          Om roten nu låg i ett bebott akvarium och det du fått med dig hem ser ut som en räka så är det nog en räka . Hade annars kunnat vara någon snäcka/snigel men ser det inte ut som det så är det nog inte det. Räkor går nog inte så bra ihop med större fiskar, kan tänka mig att dina malawi fiskar kommer äta upp honom. Det är ju inte hela världen, fiskar gillar ju levande föda. Sen hoppas jag du köper fler Malawi ciklider .
          Kanske ska välkomna dem med en färsk räka Klart jag skall köpa fler Malawi-ciklider, så snart som möjligt
          Med vänlig hälsning Rita

          Min hemsida

          Kommentar

          Arbetssätt...