jag åker bort 3 veckor, hur ska akvariet klara sig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    #16
    Men hur farao gör man om man sätter i EC varje dag och PMDD en gång i veckan? Anar att vi aldrig kan åka bort...
    350 l

    Kommentar

    • tazmaniak
      • October 2011
      • 109

      #17
      förresten, jag kom på att en av mina platyhonor kommer föda när jag är borta, hennes mage är rund och fin, så då kan fiskarna mumsa på lite platy-yngel om de blir hungriga....det blir ganska bra!

      Kommentar

      • Papegoj Moi
        • March 2011
        • 171

        #18
        Ursprungligen postat av tazmaniak
        Hej,

        Jag kommer att åka bort i 3 veckor och är lite orolig för mitt akvarium, hur ska fiskarna klara sig?

        Jag har ett guppyhotell på 45 liter med 5platys, 3 kardinalfiskar, 1 siamesisk algätare och några snäckor.
        Sen har jag ett yngelkar i akvariet med ca 30 platyyngel.

        Ska man byta vatten ganska stort dagen innan?
        Hur fixar man utfodringen?

        Jag skulle kunna be mina föräldrar komma förbi högst en gång i veckan och fodra men borde inte fiskarna äta oftare?
        Du skulle kunna ge "resa bort foder"

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          #19
          Ursprungligen postat av Papegoj Moi
          Du skulle kunna ge "resa bort foder"
          Njae, jag skulle inte rekommendera det åt något. Använde mej av sånt i början på min avkaristiska karrirär men slutade med det nästan genast. Fiskarna åt det inte, utan det låg och möglde i vattnet när jag kom tillbaka. Så det gör (enligt min erfarenhet) mer skada än nytta då det mest bara förorenar vattnet.

          Jag var till turkiet i två veckor för något år sen och karen klarade sig fint under den tiden helt utan någon fiskvakt, men enklast tycker jag ändå det låter som det redan sagts ovan - färdiga portionsförpackningar som någon pålitlig person kan ge typ en gång i veckan.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #20
            Ursprungligen postat av Papegoj Moi
            Du skulle kunna ge "resa bort foder"
            inget bra alternativ alls faktiskt
            de gör mer skada än nytta. pajjar vattenvärden o ligger tillslut o möglar samt att det inte är särskillt bra mat ändå. ne hellre då ingen mat i en vecka.

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #21
              någon som testat detta "holiday foder"? http://www.sera.de/us/pages/products...a-holiday.html
              om det är ungefär samma som sera o-nip fast det stannar i vattnet längre kan jag lova att fiskarna älskar det. sera o-nip fodret blir mina fiskar galna av.

              Kommentar

              Arbetssätt...