Tips på fisk i 60 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juwel150
    • November 2007
    • 36

    Tips på fisk i 60 liter

    har startat upp mitt 60liters akvarium precis, undrar om någon har bra tips på lättskötta fiskar, hade tänkt mig några som kan få yngel då och då så man håller antalet uppe, samtidigt som jag inte vill ha någon massproduktion av guppy, svärdbärare molly eller platy
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kan du få tag i Dvärgsvärdbäraren Xiphophorus pygmaeus är det en ganska trevlig fisk, ynglar inte av sig så fort heller. Annars är lite olika sorters danio, mindre tetror och rasboror kanske något att kolla efter?
    Gör även en sökning i Zoopets artregister efter mindre arter, så får du en hel del namnförslag som du kan kolla in!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      man kan ju enkelt se det framför sig.....

      på botten har du en dvärgciklid, och sedan ett mindre gäng av en levandefödare i mitten,
      ex platy eller endlers guppy eller en Limiasort.


      dvärgcikliden kommer förmodligen då att hålla efter beståndet av yngel så att det inte blir explosion.

      plantera med en bra hög med blommor + lite fltväxter, så kommer ett och annat yngel att klara sig
      vilket räcker för att hålla beståndet levande.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      Arbetssätt...