vad mer för fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rudy
    • January 2012
    • 275

    vad mer för fisk?

    hej
    jag håller på att starta upp mitt första 270 liters akvarium och jag skulle vilja ha lite tips på vad man skulle kunna ha för firrar i...
    jag har en black ghost som ska i sen så funderade jag på att slänga i mina botier (3) och en väderål
    sen så har jag funderat på att köpa några scalarer typ 4-5 st
    är det en bra kombination?
    och vad mer kan man ha i ?

    tacksam för svar
    MVH rudy
  • Yokas
    • August 2011
    • 136

    #2
    Jag kan inte utgöra om du verkligen menar allvar eller skojar med ditt inlägg. Om du menar allvar så är jag ledsen att behöva vara den som kommer med dåliga nyheter men ditt akvarium är sjukt litet redan för en ensam Ghost. Dom ska ha den dubbla volymen så att stoppa in ännu mer fisk är nog inte att rekommendera. Även om den är väldigt liten så kommer du ändå att behöva uppgradera sen. Med botier så antar jag att du menar praktbotia och dom blir också ganska stora, samma sak med väderålen.

    Edit: Såg nu att det inte var praktbotior du hade.
    Senast redigerad av Yokas; 15 January 2012, 15:39.
    shoop da whoop...

    Kommentar

    • rudy
      • January 2012
      • 275

      #3
      ghosten är inte mer än 15 cm ... och dom växer uppenbarligen inte så fort( har jag hört) så det är klart att ja kommer att skaffa större akvarium då han växer ur det ... så klart...
      och det gäller ju självklart för dom andra som växer

      tråkig attetyd då man frågar snällt..

      Kommentar

      • Yokas
        • August 2011
        • 136

        #4
        Det var inte min mening att svaret skulle uppfattas som ett påhopp, utan som ren information. Jag ber om ursäkt för det.


        I
        shoop da whoop...

        Kommentar

        • rudy
          • January 2012
          • 275

          #5
          lugnt ... hur skulle du kombinera firrar (med långsikt på att självklart att byta upp liter antalet)

          Kommentar

          • Yokas
            • August 2011
            • 136

            #6
            BGn är en ganska mesig fisk så resten av invånarna måste vara fredliga och samtidigt tillräckligt stora för att inte bli uppätna. Kolla igenom en lista med medelstora SA ciklider så hittar du garanterat nåt som passar i storlek och temperament.
            shoop da whoop...

            Kommentar

            • rudy
              • January 2012
              • 275

              #7
              okej ... vad är det minsta storleken man kan ha i sällskap med en BG är 10 cm okej eller måste det va större?

              Kommentar

              • Yokas
                • August 2011
                • 136

                #8
                Fiskar som ligger i farozonen är dom som bara är en eller ett par cm så 10 cm är mer än tillräckligt.
                Senast redigerad av Yokas; 16 January 2012, 15:03.
                shoop da whoop...

                Kommentar

                • rudy
                  • January 2012
                  • 275

                  #9
                  nice nice tack så mycket

                  Kommentar

                  Arbetssätt...