Lite "nybörjar" frågor:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skitzzo
    • December 2011
    • 26

    #16
    Ah, gud asså nu känner jag mig smart haha. tackar så mycket har hjälp mig mycket.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #17
      Ursprungligen postat av Skitzzo
      jo du en sak till, varför rekomenderar affären det om de inte ska göras? förutom att tjärna pengar? låter ju helt otroligt dumt.

      1) för att det är inte alltid rätt människa bakom disken

      2) Måste kränga kränga kränga.......


      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #18
        Det kensa är inne på råkar alla ut för mest hela tiden.

        De vill tjäna pengar i mängder, det är synd för många tappar nog glöden för det. Nu fick du ändå tag på en rätt vettig pryl, den håller säkert göralänge så var inte depp för det.
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Vanish
          • April 2011
          • 900

          #19
          Kanske tabbar mig lite nu, men om du menar att du inte får igång suget med en påfyllningsslang från kranen så måste man inte suga i slangen, det går så klart. Andra alternativet är att du kopplar på allting, sen startar du vattenkranen tills du märker att det slutar bubbla ur slangen som ligger i karet (då är all luft ute alltså). Då kan du stänga av kranen och bara koppla loss den, och sen lägga den på en nivå som är UNDER den du har i karet.

          Vet inte om det låter krångligt, men det är det absolut inte. MEN jag vet inte hur krånglig kopplingen till kranen är att ta av. Inför nästa gång om ingen nämnt det så blir det mycket billigare att skaffa slangar och kopplingar på trädgårdsavdelningen på tex hornbach och köpa till slang, men oavsett vart man köpt så är det otroligt skönt att slippa bära hinkar

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            #20
            Jbl vill ju att man kör ner häverten och skakar den upp och ner för att få igång häverten, idiotiskt. snacka om ett sätt att stressa fisken!!
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Skitzzo
              • December 2011
              • 26

              #21
              Ursprungligen postat av Vanish
              Kanske tabbar mig lite nu, men om du menar att du inte får igång suget med en påfyllningsslang från kranen så måste man inte suga i slangen, det går så klart. Andra alternativet är att du kopplar på allting, sen startar du vattenkranen tills du märker att det slutar bubbla ur slangen som ligger i karet (då är all luft ute alltså). Då kan du stänga av kranen och bara koppla loss den, och sen lägga den på en nivå som är UNDER den du har i karet. Vet inte om det låter krångligt, men det är det absolut inte. MEN jag vet inte hur krånglig kopplingen till kranen är att ta av. Inför nästa gång om ingen nämnt det så blir det mycket billigare att skaffa slangar och kopplingar på trädgårdsavdelningen på tex hornbach och köpa till slang, men oavsett vart man köpt så är det otroligt skönt att slippa bära hinkar
              Jo jag köpte den för att slippa böra massa hinkar, och det tyckte han i affären lät som en bra ide. För dum och klantig som man e så kommer man ju någon gång tappa en hink. Den är ganska jobbig att koppla av efter det men men bara jag slipper bära blir jag gladjag hade köpt från "trädgårdsavdelningen" om jag hade vetat att man inte ska "slamsuga". Men jag löser det nog nästa gång det blir vatten byte.

              Kommentar

              • Skitzzo
                • December 2011
                • 26

                #22
                Jo jag kom på en sak till, när jag matar fiskarna så kommer inte alla upp till ytan. Vad kan de bero på?

                Kommentar

                Arbetssätt...