54 liter och 150 liter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kwassi
    • December 2011
    • 46

    54 liter och 150 liter!

    Har nu 2 akvarium då jag köpte ett 54 liters först där jag tänkte ha guldbarber.. Fick då höra här på forumet att de inte kan vara i så små akvarium så jag köpte ett 150 liters till dom!

    54 liters akvariumet får därför bebos av kampisar! Tänkte på 1 hane och 2-4 honor.. Vad är bäst av det för den storleken på akvariet? Där bor även kuhliiålen och de 3 pansarmalarna som bodde i det stora akvariet när jag köpte det.. Kan dom vara där med kampfiskarna?

    I det stora akvariet bor nu de 10 guldbarberna, 3 ancistrusyngel och 2 pärlemorguramis.. Där är även 5 fiskar som bodde i det när vi hämtade det (väldigt skitigt vatten och allmänt sunkigt inuti...) tex en mangrooverot som var kolsvart som vi skrubbat fram brunfärgen på och massa klet bland den engelska sjöstenen.. Har även sköljt den i varmt vatten som allt annat och startat upp en ny bakteriekultur.. De fiskarna som redan fanns där börjar nu bli gulare över ryggen med..

    Mina frågor nu är:
    Hur många honor bör jag ha med kampfiskhanen?
    Funkar pansarmalarna och kuhliin där?
    Behövs det någon algätare i det här karet eller fixar pansarmalarna det?
    Har engelsk Sjösten med en rand rådåsand på botten.. Klarar pansarmalarna det?

    Vad kan det vara för fisk som jag fick med?
    Kan jag ha fler fiskar i det stora karet (tänkte på ett litet stim dvärgbotior och kanske någon rasbora av ngt slag.. Typ kilfläck.

    Lägger in bild på de mystiska fiskarna när jag kommer hem! Hittade ingenstans där jag kunde ladda upp bilder från telefonen..
    Senast redigerad av Kwassi; 06 December 2011, 10:53.
  • Majki01
    • May 2010
    • 769

    #2
    Du bör ha inga honor alls med kampfisk hanen om du inte har som mål att para den. Då har du det bara under parnings försöket. Honorna kan gå ihop och ha ihjäl hanen eller så kommer hanen jaga ihjäl honorna samt trötta ut sig själv till döds.

    En kampfisk hane jagar tills den får som den vill skulle du ha 1 hona med hanen så skulle det varit i minst 200 liters akvarie så honan har chans att gömma sig. 1-2-3 honor i ett 54 liters med en hane kommer bara skada fiskarna.. Då är det bättre du har bara hanen sen lite andra fiskar.. Små fiskar utan stora fenor.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Kommentar

    • Kwassi
      • December 2011
      • 46

      #3
      Här är bilden på den mystiska fisken jag pratade om, vad tusan kan det här vara för ngt.. har letat och letat utan resultat!

      http://img804.imageshack.us/img804/8686/img0546ks.jpg

      D
      om är ca 6-7cm långa förresten!
      Senast redigerad av Kwassi; 07 December 2011, 20:22.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Det är kongotetror, de tre som syns tydligt på bilden ser ut att vara honor.

        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Kwassi
          • December 2011
          • 46

          #5
          Så det är gula kongotetror? Ganska roligt att de färgat ut efter 2 dagar sen vi fixade ordning akvariet efter hämtningen då dessa fiskar var helgrå.

          Eller kommer dom färgas mer och bli sådär fint orangea?

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Tycker det ser ut som vanliga kongotetror, du har ingen bild på en hane?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Kwassi
              • December 2011
              • 46

              #7
              Här är några till bilder på dom!

              http://img259.imageshack.us/img259/5579/img0556ut.jpg



              En bild jag är nöjd med på en Gurami med!

              Senast redigerad av Kwassi; 08 December 2011, 04:30.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Två av bilderna var samma En bild på tetrorna, ser ut att kunna vara gul kongotetra.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Kwassi
                  • December 2011
                  • 46

                  #9
                  Ojsan! Ändrade första länken nu (:

                  Kommentar

                  Arbetssätt...