54 liters akvarium, guldbarber.. Vilka fler asienfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kwassi
    • December 2011
    • 46

    54 liters akvarium, guldbarber.. Vilka fler asienfiskar?

    Hej!

    Har ett 54 liters akvarium med för närvarande 10 guldbarber (tänkte skaffa större när dom börjar bli stora)

    funderar nu på några andra till dessa..

    Gillar verkligen asiatiska fiskar och tänkte försöka få i några sådana..

    Min tanke var:

    1 Betta hane

    5 Dvärgbotior, 1 butterfly sucker

    och gärna 2 betta honor ifall det är möjligt!

    Vad tror ni om denna kombination? har 26 grader i vattnet som ska passa till alla dessa vad jag läst.

    De på akvariebutiken va att Barberna skulle funka tillsammans med betta men vill höra om det finns andra som har annat att säga?! Tack på förhand!
  • jenmad
    • March 2009
    • 579

    #2
    Hej!

    De fiskar du har valt behöver ett större akvarium. Varför inte börja med att läsa zoopets artbeskrivningar och se de olika arternas behov? T ex behöver både guldbarber och dvärgbotia minst 100 liter.

    Hälsningar
    Jennifer

    Kommentar

    • Kwassi
      • December 2011
      • 46

      #3
      Det roliga var att jag frågade massor på akvariebutiken och köpte även akvariet av samma tjej som kände igen oss!

      Det var hon som rekommenderade fiskarna, men funderar nu på om jag ska kolla med dem om det går att byta in barberna eftersom de inte passar i akvariet! Vi nämnde också storleken hela tiden under köpet och dom sa att de inte var ngt problem.. Hoppas på att det är möjligt att byta in dem och få andra! Annars blir de att åka o köpa ett 110 liters akvarium till barberna!

      Kommentar

      • jenmad
        • March 2009
        • 579

        #4
        Hej igen!

        Personalen i akvariebutikerna är inte alltid så kunniga som man skulle önska, och sen vill de ju faktiskt sälja. Så det händer rätt ofta att man får dåliga råd tyvärr. Hoppas det ordnar sig för dig och dina fiskar!

        Hälsningar
        Jennifer

        Kommentar

        • Kwassi
          • December 2011
          • 46

          #5
          http://imageshack.us/photo/my-images/3/hectorsrum.jpg/

          h
          är är iaf en bild på akvariet, men får alltså kika med dom hur vi kan göra..

          Vad kan jag ha för ngt i det lilla akvariet om jag siktar på asien?

          1 kampis hane & 2 honor - funkar det ihop?

          och vad ska man mer ha för ngt tillsammans med dom? Såg att kampishanen bodde tillsammans med några minirasboror i butiken, funkar det i samma akvarium i längden?

          Kommentar

          • Pierre67
            • November 2011
            • 321

            #6
            Ursprungligen postat av Kwassi
            http://imageshack.us/photo/my-images/3/hectorsrum.jpg/

            h
            är är iaf en bild på akvariet, men får alltså kika med dom hur vi kan göra..

            Vad kan jag ha för ngt i det lilla akvariet om jag siktar på asien?

            1 kampis hane & 2 honor - funkar det ihop?

            och vad ska man mer ha för ngt tillsammans med dom? Såg att kampishanen bodde tillsammans med några minirasboror i butiken, funkar det i samma akvarium i längden?

            Fint akvarium!

            Jag har en hane och två honor. Undrar dock om hanen är lagd åt andra hållet, då han jämt jagar bort honorna. Han har dock blivit snällare mot dom sen jag hade i 5 platys. Han verkar tro han är en sån nu, för han simmar jämt runt med dom och struntar i dom andra fiskarna...

            Köpte också ett nytt komplett 54l först. Förstod efter nån vecka att det inte skulle räcka till för dom fiskar jag ville ha, så kollade blocket och köpte ett 180l...
            Senast redigerad av Pierre67; 03 December 2011, 10:18.

            Kommentar

            • Kwassi
              • December 2011
              • 46

              #7
              Tog och köpte mig ett 150 liters akvarium till Guldbarberna!

              Fick med 5 sorgmantel tetror, 5 ciklider av ngt slag? kan ta ett kort så kan ni försöka få artbestämma dem åt mig!
              Fick även med en Kuhiiål och 3 dvärgpansarmalar..

              Funderar nu på vad jag ska ha i det lilla akvariet tillsammans med Kampfiskarna? Funkar pansarmalarna bra där?

              Funkar barberna ihop med cikliderna och tetrorna eller ska jag försöka få ngn som vill ta hand om dom?


              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
              Senast redigerad av Kwassi; 04 December 2011, 19:59.

              Kommentar

              Arbetssätt...