Vilken temperatur?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annicka 74
    • September 2011
    • 110

    Vilken temperatur?

    Hej hej!

    Vilken temperatur skulle ni ha i ett akvarium med Blackmolly, ancistrus och Texasciklidyngel i?

    /Annicka
  • Rosse
    • April 2003
    • 62

    #2
    Har du kollat artbeskrivningarna här på Zoopet? Mollyerna gillar ju ganska varmt vatten, medan texasciklider vill ha något svalare, så egentligen passar de kanske inte jättebra att ha i samma akvarium, men om du måste så skulle jag lägga tempen på ca 25 grader. Molly tenderar dock att lätt bli sjuka i för svalt vatten utan salttillsats, så fundera på att sätta dem i ett annat akvarium kanske?

    Kommentar

    • Steff777
      • August 2010
      • 295

      #3
      När de gäller odlade fiskar, för jag antar att du har det, så funkar 24-26 grader för de allra flesta fiskar. Det som står i artbeskrivningarna är mer riktlinjer för VF i sin naturliga miljö. Däremot så kan man vid odling behöva justera temperaturen för att trigga igång lek.
      //Stefan Lindgren

      Kommentar

      • Annicka 74
        • September 2011
        • 110

        #4
        Aha ok! Jag tror jag riktar in mig på vad cikliderna vill ha eftersom de är svårare att få yngel av. Har ett till akvarium men vill inte starta upp ett till nu så här till jul eftersom vi ska försöka ordna med automatiska matare när vi reser bort...... Blir dyrt att köpa till 4 akvarium... Tack för svaren..

        Kommentar

        • Vanish
          • April 2011
          • 900

          #5
          Ursprungligen postat av Annicka 74
          Aha ok! Jag tror jag riktar in mig på vad cikliderna vill ha eftersom de är svårare att få yngel av. Har ett till akvarium men vill inte starta upp ett till nu så här till jul eftersom vi ska försöka ordna med automatiska matare när vi reser bort...... Blir dyrt att köpa till 4 akvarium... Tack för svaren..
          Hur länge ska ni vara borta? Sålänge du inte har massa yngel så kan du mata upp fiskarna lite så (om ens det behövs) så klarar dom en vecka utan större bekymmer

          Kommentar

          Arbetssätt...