Stannar i växten vid låg temperatur?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Stannar i växten vid låg temperatur?

    Tidigare har jag inte behövt doppvärmare i mina akvarium då temperaturen har legat på 25 grader dagtid och 24 nattetid. Men för 3 månader sedan då sänkte hyresvärden innetemperaturen.

    Sedan dess har varken yngel eller nyinköpta fiskar växt någonting alls. Kan det bero på att det blivit kallare i vattnet?


    Ska åka och köpa doppvärmare på onsdag
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ja i rejält kallt vatten så stannar tillväxten av och motsvarande vid hög temperatur så växer de snabbare (och får då också ett kortare liv).

    I alla mina akvarier så går det ner till 18-20 grader på vintern och jag minskar då också en del på matningen. Likafullt vill jag dock påstår att mina fiskar är rejält stora (bra mycket större än hos de flesta) men det har tagit tid för dem att bli XL
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 26 November 2011, 20:01.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      Tack för svar!

      I akvarierna är det nu 17-19 grader. Men då borde dem växa på sig lite när jag skaffat doppvärmare då!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av gickan_87
        Tack för svar!

        I akvarierna är det nu 17-19 grader. Men då borde dem växa på sig lite när jag skaffat doppvärmare då!
        Jepp
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...